  • 21. Data: 2007-05-20 16:04:02
    Temat: Re: Przewożenie czapki MILICYJNEJ na podszybiu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 May 2007 14:47:39 +0200, Johnson napisał(a):

    > Więc gdzie tu mowa o zakazie noszenia czegoś podobnego do munduru ??

    Nie mnie o to pytaj. Argumentacja policji była taka, że ich mundury były
    podobne do obecnie używanych. Poczytaj wiadomości prasowe, ja nie wiem nic
    ponad to co napisano.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 22. Data: 2007-05-21 08:26:00
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Johnson pisze:

    > Art. 61. § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo
    > publicznie używa lub nosi odznaczenie, odznakę, strój lub mundur, do
    > których nie ma prawa,
    > podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
    > Więc gdzie tu mowa o zakazie noszenia czegoś podobnego do munduru ??

    A cz art. 61. § 2 KW nie miałby tu zastosowania ? Cytuję:

    "Kto ustanawia, wytwarza, rozpowszechnia publicznie, używa lub nosi:
    godło, chorągiew albo inną odznakę lub mundur, co do których został
    wydany zakaz, albo odznakę lub mundur organizacji prawnie nie
    istniejącej, albo odznakę lub mundur, na których ustanowienie lub
    noszenie nie uzyskano wymaganego zezwolenia, podlega karze aresztu albo
    grzywny.

    Milicja jest "organizacją prawnie nie istniejącą", przewożenie czapki
    jest przecież jakąś formą jej "używania" a będąc częścią umundurowania
    można nazwać "mundurem". Nie wiem jednak czy to nie naciągane, bo pod
    ten przepis można podpiąć np. producentów replik.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL

  • 23. Data: 2007-05-21 11:12:54
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Sebcio Łastowski" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nazwać "mundurem". Nie wiem jednak czy to nie naciągane, bo pod ten
    > przepis można podpiąć np. producentów replik.

    Przewożenie czapki nie jest żadna forma jej używania. Czapka jest nakryciem
    głowy i jej użycie polega na noszeniu na owej głowie.

    Pozdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2007-05-21 15:49:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sebcio Łastowski pisze:

    > A cz art. 61. § 2 KW nie miałby tu zastosowania ?

    To już prędzej.

> [...]
    > istniejącej, albo odznakę lub mundur, na których ustanowienie lub
    > noszenie nie uzyskano wymaganego zezwolenia, podlega karze aresztu albo

    Jak czytam ten przepis to on jest chory ....

    ale organizacja prawnie nie istniejąca - to organizacja, która
    faktycznie istnieje - ma jakąś strukturę, ale jest nielegalna. Milicja
    obywatelska już żadnej struktury, chyba ;) nie ma.
    Gdyby rozumować inaczej to każdemu, w szczególności, skinom, faszystom,
    punkom, kibolom, można by zarzucić noszenie mundurów prawnie
    organizacji. W skrajnym wypadku można by zarzucić coś takiego każdej
    osobie i twierdzić że należy do jakiejś organizacji, np. rodziny, a
    takie np. bliźniaki są często ubierani tak samo, czyli umundurowani ;)

    > Milicja jest "organizacją prawnie nie istniejącą",

    Milicja nie istnieje, zarówno w sensie prawnym, jak i faktycznym

    > przewożenie czapki jest przecież jakąś formą jej "używania"

    Używa w stosunku do czapki, to na pewno nie wożenie jej w samochodzie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 25. Data: 2007-05-21 15:50:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sebcio Łastowski pisze:

> [...]

    obywatelska już żadnej struktury, chyba ;) nie ma.
    Gdyby rozumować inaczej to każdemu, w szczególności, skinom, faszystom,
    punkom, kibolom, można by zarzucić noszenie mundurów prawnie nie
    istniejących organizacji. W skrajnym wypadku można by zarzucić coś

  • 26. Data: 2007-05-22 07:32:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    BTW za przewożenie niebieskiej lampy sygnalizacyjnej wewnątrz samochodu też
    dostaniesz mandat...
    Choć IMHO to może być naruszanie praw obywatelskich.
    JaC

  • 27. Data: 2007-05-22 10:47:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 22 May 2007 09:32:24 +0200, 666 napisał(a):

    > BTW za przewożenie niebieskiej lampy sygnalizacyjnej wewnątrz samochodu
    > też dostaniesz mandat...
    > Choć IMHO to może być naruszanie praw obywatelskich.

    Oprócz mandatu będą też inne kłopoty. A te "naruszenie praw obywatelskich"
    o których piszesz, jest dokładnie opisane w ustawach. Takiej lampy
    przewozić nie wolno.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl