    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewóz roślin przez granicę
    Date: Sat, 04 Dec 2004 17:43:05 GMT

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:cosaus$2at$1@phone.provider.pl...
    > Czy wracając z wakacji w kraju UE mogę przywieźć ze sobą żywą roślinę,
    która
    > nie jest ani chroniona, ani nie jest rośliną uprawną i jest przywożona na
    > prywatny użytek?
    >
    > No i nie jest to oczywiście marihuana :) Kilka bambusów i kaktusów z
    Włoch.

    Na terenie UE jest absolutna swoboda przemieszczania towarów. Możesz
    przewieźć co tylko chcesz bez ograniczeń ilościowych (z wyjątkiem niektórych
    artykułów akcyzowych). Nie ma granic celnych, na granicy nikogo nie
    interesuje co wieziesz i ile. Oczywiście jeśli ilości są dość duże, służby
    typu policja, mogą się zainteresować czy przypadkiem towar który wieziesz
    pochodzi z przestępstwa np. kradzieży, więc warto mieć jakieś dowody
    legalnego zakupu.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl