    From: gacek <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Date: Thu, 06 Oct 2005 16:44:02 +0200

    Przemysław Płaskowicki wrote:
    > Kodeks karny:
    > Art. 269b. § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym
    > osobom urządzenia lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia
    > przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a §
    > 1 albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła
    > komputerowe, kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do
    > informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    > teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    a ja bym sie dopytal o ten art. 267 § 2:

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której
    nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.

    czy to znaczy, ze jak ktos wytwarza albo sprzedaje program umozliwiajacy
    sniffowanie pakietow komputerem podlaczonym do ethernetu (czy to
    urzadzenie specjalne??) to lamie prawo?

    gacek