    From: "Adam" <A...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Date: Sun, 15 May 2005 22:19:24 +0200

    Użytkownik "firma mm" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d6820p$79g$2@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > czy taka kontrola antypiracka ma prawo przeszukiwać i zabierać rzeczy bez
    > nakazu rewizji ?

    W moim przypadku odbyło się to na podstawie nakazu przeszukania wystawionego
    przez panią Naczelnik Wydziały Przestępstw Gospodarczych.
    Nigdy nie miałem do czynienia z Policją i teraz oceniając to z perspektywy
    czasu chyba "dałem ciała" ponieważ nakaz był na inne imię (nazwisko się
    zgadzało).
    Zastanawiam się czy nie powinienem wówczas pożegnać panów policjantów i
    zaprosić ponownie z nakazem wydanym przez Prokuraturę na właściwe już dane
    osobowe.
    Ale nie znam się na niuansach prawnych, zresztą zarzut produkcji płyt DVD
    był dla mnie tak absurdalny, że zgodziłem się na przeszukanie - powiem
    więcej nawet pomagałem jak mogłem wychodząc z założenia że przeszukujący
    mają swoje do zrobienia i muszą to zrobić więc im szybciej to się skończy to
    i dla nich lepiej i dla mnie bo będę mógł się spokojnie zabrać do pracy.

    Właściwy nakaz przeszukania (a właściwie zatwierdzenie) dostałem z
    Prokuratury dopiero 2 tygodnie później z już inaczej sformułowanymi
    powodami.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam