  • 1. Data: 2009-01-12 21:18:28
    Temat: Przeslanie pieniedzy
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie dotyczące przesyłania pieniędzy.
    W skrócie: dlaczego nie mogę znaleźć kuriera, który
    dostarczy kilka banknotów pod wskazany adres w Polsce?

    Chcę przesłać trochę gotówki osobie niepełnosprawnej,
    mieszkającej daleko od banku (bankomatów itp. też).
    Do banku samodzielnie na pewno się nie wybierze.
    Ponieważ z tego co wiem Poczta Polska działa bardzo
    wolno, chciałem skorzystać z jakiejś firmy kurierskiej.
    Od godziny szukam - i nic! Zawsze w regulaminie
    znajduję punkt zakazujący przesyłania w paczkach pieniędzy.
    Co ciekawe, jednocześnie dozwolone jest wysyłanie
    przesyłek za pobraniem - a więc jednak kurier
    pieniędzmi potrafi się zajmować.

    Czy ten zakaz wynika z jakiegoś monopolu Poczty Polskiej?
    Czy mam szukać dalej odpowiedniej firmy kurierskiej?
    Zadanie jest bardzo proste - wpłacam pieniądze
    i chcę, żeby znalazły się u odbiorcy po maksymalnie
    2 dniach...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-12 21:33:01
    Temat: Re: Przeslanie pieniedzy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 22:18:28 Piotrne <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy ten zakaz wynika z jakiegoś monopolu Poczty Polskiej?

    Obstawiałbym przepisy antyterrorystyczne albo przeciwko
    praniu brudnych pieniędzy albo coś w tym guście.
    Oczywiście mafiozi i terroryści rzetelnie deklarują zawartość paczek :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-13 08:50:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotrne napisał(a):

    > Ponieważ z tego co wiem Poczta Polska działa bardzo
    > wolno, chciałem skorzystać z jakiejś firmy kurierskiej.

    Masz na mysli wyslanie banknotow poczta w kopercie, usluge pocztowa
    "przekaz pocztowy" czy "Pocztowe Zlecenie Wypłaty"? Bo dla tej ostatniej
    istnieje tez opcja "kurier" a czas jej wykonania to 6 godzin.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 4. Data: 2009-01-13 09:05:08
    Od: "news.onet.pl" <i...@p...onet.pl>

    Piotrne pisze:
> [...]
    > Zadanie jest bardzo proste - wpłacam pieniądze
    > i chcę, żeby znalazły się u odbiorcy po maksymalnie

    poczta polska, sługa przekaz pocztowy
    zaznaczasz ekspres czy jakos tak
    i ktos dostarczy te pieniądze, dosyc szybko

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2009-01-13 13:01:31
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Masz na mysli wyslanie banknotow poczta w kopercie, usluge pocztowa
    > "przekaz pocztowy" czy "Pocztowe Zlecenie Wypłaty"? Bo dla tej ostatniej
    > istnieje tez opcja "kurier" a czas jej wykonania to 6 godzin.

    Wystarczy "Pocztowe Zlecenie Wypłaty". Wysłałem właśnie tak
    i zobaczymy, czy rzeczywiście dotrze to w ciągu 6 godzin.

    Mimo wszystko ciekawi mnie, dlaczego nie wolno przesłać
    kurierem pieniędzy - banknotów. Potrafią przesyłać paczki
    o wartości nawet 500 tysięcy złotych, ubezpieczać je itp.
    A monety włożyć nie wolno. Dlaczego? (oczywiście dlatego,
    że tak ustalono to w regulaminie, ale czy jest jakiś
    głębszy powód tych ustaleń?)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2009-01-13 13:04:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    news.onet.pl pisze:

    > poczta polska, sługa przekaz pocztowy
    > zaznaczasz ekspres czy jakos tak
    > i ktos dostarczy te pieniądze, dosyc szybko

    Zwykły przekaz jest doręczany "3-4 dni robocze
    po dniu nadania". Nie doszukałem się opcji
    ekspresowej. W przypadku przekazu i tak przesyłany
    jest materialny papierek do miejsca docelowego,
    więc czas jest podobny jak w przypadku listu.
    Ale skorzystałem z "pocztowego zlecenia wypłaty"
    z obiecywanym czasem dostarczenia 6 godzin
    (na miejsce - kurierem). Ciekawe, czy to prawda.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2009-01-13 20:37:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 22:18:28 +0100, Piotrne napisał(a):

    > Ponieważ z tego co wiem Poczta Polska działa bardzo
    > wolno,

    ale tylko w większych miastach, gdzie zarobki listonoszy są zbyt niskie na
    lokalne warunki. W średnich i mniejszych miasteczkach poczta działa
    prawidłowo. Tylko z losowych przyczyn występują opóźnienia.

    > chciałem skorzystać z jakiejś firmy kurierskiej.
    > Od godziny szukam - i nic! Zawsze w regulaminie
    > znajduję punkt zakazujący przesyłania w paczkach pieniędzy.

    Poczta Polska posiada opcję "list wartościowy", wtedy można wysyłać
    banknoty.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 8. Data: 2009-01-13 21:07:41
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Poczta Polska posiada opcję "list wartościowy", wtedy można wysyłać
    > banknoty.

    Dziękuję za porady. Skorzystałem z "pocztowego zlecenia wypłaty"
    i nawet zadziałało. Pieniądze dotarły w ciągu 3 godzin
    (kurierem - na wieś, 15 kilometrów od najbliższej poczty).

    Jak sprawdziłem, rzeczywiście "list wartościowy" może zawierać
    pieniądze. Ciekawe, dlaczego przesyłki kurierskie nie mogą...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2009-01-14 09:19:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Piotrne wrote:

    > Jak sprawdziłem, rzeczywiście "list wartościowy" może zawierać
    > pieniądze. Ciekawe, dlaczego przesyłki kurierskie nie mogą...

    Uwaga, gdybam - ale może z tego samego powodu, dla którego
    kurierzy nie mogą dostarczać listów (a Pocztex czy jak mu tam
    dostarcza przesyłki, czyli 50 gram żelaza z dołączonym listem).
    Skoro to jest liczone jako "list"...
    W przypadku listu pewnie jesteś skłonny wyrazić zgodę na to,
    że FORMALNIE wysyłasz blachę, do której dołączona jest kartka
    (która może się zgubić, a co).
    Nie wiem czy byłbyś zachwycony jakby się okazało, że masz
    nieuzasadnione pretensje, skoro blacha dotarła a zgubiły się
    doczepione do niej zbędne banknoty ;)
    Tak dla przykładu :)
    Nie należy zapominać że na *listy* PP ma ciągle monopol.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-14 20:10:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 22:07:41 +0100, Piotrne napisał(a):

    > Dziękuję za porady. Skorzystałem z "pocztowego zlecenia wypłaty"
    > i nawet zadziałało. Pieniądze dotarły w ciągu 3 godzin
    > (kurierem - na wieś, 15 kilometrów od najbliższej poczty).

    Korzystam z usługi "Pocztex" wysyłając umowy, kontrakty do ludzi, którzy
    mieszkają na wsi z dala od miejskiego zgiełku. Poczta Polska długo będzie
    jeszcze liderem w tym temacie. Zawsze to największa sieć deficytowych
    często urzędów pocztowych w najmniejszych wsiach i miasteczkach. Zawsze to
    jakiś urząd powiatowy, gdzie jest ktoś zmotoryzowany i ma do adresata
    niedaleko.

    Wielokrotnie zdarzało się, że firmy kurierskie miały do adresata nawet do
    100km czylikurier musiał jechać 2x100 km

    Na tej samej zasadzie zadziałało "pocztowe zlecenie wypłaty".

    Z drugiej strony jestem ciekaw w jaki sposób Poczta weryfikuje prawdziwość
    "pocztowego zlecenia wypłaty". Czyżby urzędy miały kwalifikowany podpis
    elektroniczny ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net