  • 1. Data: 2003-12-12 10:40:45
    Temat: Przepisanie domu z rodziców na mnie
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

    Witam

    pewnie to juz było, ale nie wiem gdzie znalezc.
    Mieszkam z rodzicami w domku jednorodzinnym
    W jaki sposób załatwia się formalnie przeniesienie praw własności z rodziców
    na syna ??
    jakie są z tym związane opłaty (podatki itp.)?

    slovek

  • 2. Data: 2003-12-12 10:47:57
    Temat: Re: Przepisanie domu z rodziców na mnie
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    slovek wrote:

> [...]
    > Mieszkam z rodzicami w domku jednorodzinnym
    > W jaki sposób załatwia się formalnie przeniesienie praw własności z

    Notarialnie

    > jakie są z tym związane opłaty (podatki itp.)?

    Ogolnie dosc duze, zalezne od wartosci domu...
    Pan Notariusz wszystko ladnie policzy...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-12 10:48:15
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    > Notarialnie

    > Ogolnie dosc duze, zalezne od wartosci domu...
    > Pan Notariusz wszystko ladnie policzy...

    ale w naszym prawie sa dziury, i można to zrobić nie płacąc podatku...;-)

  • 4. Data: 2003-12-12 10:59:44
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

    > ale w naszym prawie sa dziury, i można to zrobić nie płacąc podatku...;-)

    czy mogę prosić o jakieś konkrety ??
    to że notariusz wezmie kase to ja sie domyslam, ale chcialbym wiedziec
    jakiej wielkosci to sa oplaty
    z dziurami to tez wiem, tyle ze chcialbym sie dowiedziec jak to zalatwic i
    np. jaki z tego jest podatek.

    slovek

  • 5. Data: 2003-12-12 11:21:08
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    slovek <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakiej wielkosci to sa oplaty
    > z dziurami to tez wiem, tyle ze chcialbym sie dowiedziec jak to zalatwic i

    jaki duży jest dom, jaka duża działka, czy posiadasz jakieś mieszkanie
    (nieruchomość)?
    nie wiem jak wysoka jest taxa notarialna, było wielokrotnie, użyj google...

  • 6. Data: 2003-12-12 13:44:09
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

    > jaki duży jest dom, jaka duża działka, czy posiadasz jakieś mieszkanie
    > (nieruchomość)?
    nie posiadam

    dzialka 6arów
    dom jednorodzinny wartość wg PZU ok 120 000 zł

    slovek

  • 7. Data: 2003-12-12 13:53:04
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    slovek wrote:

    > nie posiadam
    >
    > dzialka 6arów
    > dom jednorodzinny wartość wg PZU ok 120 000 zł
    >
    > slovek

    w takim razie 120 m^2 domu nie wchodzi w podstawe podatku od darowizn..
    moze sie okazac, ze podatek wynosi zero - najlepiej poprosic notariusza, by
    to ladnie wyliczyl...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-12-12 14:01:44
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    > w takim razie 120 m^2 dom

    skąd wiesz że 120m2???????

    nie wchodzi w podstawe podatku od darowizn..
    > moze sie okazac, ze podatek wynosi zero - najlepiej poprosic notariusza, by
    > to ladnie wyliczyl.

    nawet jeżeli 120m2 to nie jest prawdą to co piszesz...

    a do pytającego, jaka jest powierzchnia użytkowa domu????

  • 9. Data: 2003-12-12 14:07:36
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Slayer wrote:

    > skąd wiesz że 120m2???????
    >
    > nie wchodzi w podstawe podatku od darowizn..

    Z ustawy o padatku od spadkow i darowizn...

    > nawet jeżeli 120m2 to nie jest prawdą to co piszesz...
    >
    > a do pytającego, jaka jest powierzchnia użytkowa domu????

    Ale jak pojdzie do notariusza, to ten mu dokladnie wyliczy.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-12-12 16:49:15
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Z ustawy o padatku od spadkow i darowizn...

    po pierwsze nigdzie nie padło 120m2, tylko 120000zł - wartość, po drugie
    ulga jest do 110m2... dokładniej przeczytaj ustawę....

    > Ale jak pojdzie do notariusza, to ten mu dokladnie wyliczy.

    pewnie że wyliczy, ale co za problem policzytć samemu...