  • 1. Data: 2003-12-12 09:40:05
    Temat: znak towarowy
    Od: "dd" <a...@a...com.pl>

    Mam takie pytanie:
    Mam działalność gospodarczą o nazwie (powiedzmy) "JK Jan Kowalski" i stronę
    www.jk.com.pl
    - zajmuję się reklamą. Zwróciła się do mnie firma z zupełnie innej branży, z
    innego miasta o nazwie JK. Kubicki S.A.
    poprzez swoją kancelarię prawniczą, żebym zaprzestał używać nazwy JK.
    ponieważ oni mają swoją nazwę
    opatentowaną! Chodzi im tak naprawdę o domenę, bo najpierw zwrócili się do
    mnie telefonicznie z prośbą o jej odsprzedanie ale odmówiłem. Jak to jest w
    przypadku patentu i nazwy firmy? Czy można zastrzec nazwę na wszystkie
    branże?

    Darek

  • 2. Data: 2003-12-12 10:21:04
    Temat: Re: znak towarowy
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik dd napisał:

    > Czy można zastrzec nazwę na wszystkie
    > branże?

    można, ale z tego co mówiesz wynika, że oni działają w innej branży niż
    Twoja.
    A mogą funkcjonowac dwie firmy o takich samych nazwach w różnych branżach.

    pozdr.

    marcin

  • 3. Data: 2003-12-12 10:40:37
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "dd" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innego miasta o nazwie JK. Kubicki S.A.
    > poprzez swoją kancelarię prawniczą, żebym zaprzestał używać nazwy JK.

    jeśli nie wykonujesz pod tą nazwą działalności która może kojarzyć się z
    firmą jk i nie wykorzystujesz tego, że klienci mogą pomylić witrynę
    www.jk.com.pl z witryną firmy JK to myślę, że możesz spokojnie olać ich
    pismo
    chcą mieć domenę i chcą Cię przestraszyć prawnikiem

    poczytaj o prawach autorskich i domenach w sieci
    m.in. piszą o tym na www.vagla.pl

    --
    pozdrawiam
    plusz