  • 1. Data: 2008-02-28 21:55:30
    Temat: Przepisanie 50% udzialow w dzialce na zone
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    Jakie czynnosci powinien wykonac wlasciciel dzialki budowlanej, ktory
    chcialby aby jego zona byla wspolwlascicielem dzialki, czyli zebysmy byli
    wlascicielami w rownych czesciach? Tylko notariusz czy cos jeszcze? Czy to
    bedzie darowizna? Czy trzeba bedzie zaplacic jakis podatek od darowizny? Ile
    moze trwac cala procedura?

    Pzdr,
    uC

  • 2. Data: 2008-02-29 00:45:29
    Temat: Re: Przepisanie 50% udzialow w dzialce na zone
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

> [...]
    > bedzie darowizna? Czy trzeba bedzie zaplacic jakis podatek od darowizny?

    Jeżeli nie macie rozdzielności majątkowej to jest to wasz wspólny majątek
    (czyt. macie po 50%).

  • 3. Data: 2008-02-29 07:14:43
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Roki" <r...@w...pl> wrote in message

    > Jeżeli nie macie rozdzielności majątkowej to jest to wasz wspólny majątek
    > (czyt. macie po 50%).

    Chyba nie tak. Dzialka zostala kupiona za czasow kawalerskich wiec nie jest
    majatkiem wspolnym.
    Pzdr.,
    uC

  • 4. Data: 2008-02-29 13:29:34
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Roki" <r...@w...pl> wrote in message

    > To nie ma znaczenia. Zawierająć małżeństwo majątki odrębne stają się
    > majątkiem wspólnym. Jedynie niektóre elementy mogą zostać wyodrębnione ze
    > wspólnoty majątkowej (z tego co pamiętam rzeczy osobiste itp). Jeżeli masz
    > samochód i się "chajtniesz" to jesteście z mocy prawa jego
    > współwłaścicielami.
    > Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

    Chyba sie mylisz, wlasnie notariusz potwierdzil mi moja wersje.
    Pzdr.,
    uC

  • 5. Data: 2008-02-29 13:32:47
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

> [...]

    samochód i się "chajtniesz" to jesteście z mocy prawa jego
    współwłaścicielami.
    Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2008-02-29 13:34:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roki napisał(a):

    > To nie ma znaczenia. Zawierająć małżeństwo majątki odrębne stają się
    > majątkiem wspólnym.

    Bzdury piszesz.

    > Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

    Służę uprzejmie.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2008-02-29 13:38:32
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Chyba sie mylisz, wlasnie notariusz potwierdzil mi moja wersje.
    > Pzdr.,
    > uC

    Racja - moja pomyłka. Art 33 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
    Ulotna ta pamięć:)
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2008-02-29 13:55:57
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Bzdury piszesz.

    Racja - już napisałem o pomyłce i wskazałem artykuł ustawy.

    > Służę uprzejmie.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-02-29 15:04:11
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zastanów się, czy chcecie mieć w tej działce udziały po 1/2 (wspólnośc ułamkowa), czy
    współwłasnośc małżeńską przez
    wniesienie tej działki przez Ciebie do majatku wspólnego.
    Chyba kazde z tych dwóch rozwiazań ma i zalety, i wady.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-02-29 17:05:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Roki pisze:
> [...]
    > samochód i się "chajtniesz" to jesteście z mocy prawa jego
    > współwłaścicielami.
    > Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

    mylisz się :)

    KG