  • 1. Data: 2008-02-28 23:27:32
    Temat: prosze o porade, kwestia znieslawienia
    Od: "Piotr" <p...@o...p>

    Powiedzmy ze pani anna ukradla w naszej firmie bardzo duzo pieniedzy,
    wiedzieli o tym wszyscy ale ze jakos dogadala sie z szefem po prostu odeszla
    z firmy ale obeszlo sie bez policji itp. po kilku latach nagle okazuje sie,
    ze ta pani anna (zlodziejka) pracuje z inna kolezanka - Marta. Kiedys razem
    pracowaly w pierwszej fimie. Anna plotkuje na Marte. Wyciaga jakies jej
    prywatne sprawy. Marta bierze Anne na bok i prosi ja o zaprzestanie, bo
    jezeli ta tego nie zrobi to wyciagnie jej brudy z przeszlosci czyli
    kradziez. I tu pojawia sie odpowiedz perfidnej pani Anny, ze jezeli Marta to
    zrobi to ta ja oskarzy o znieslawienie. Moje pytanie brzmi, czy ta
    zlodziejka ma racje? Czy gdyby Marta opowiedziala kilku kolezankom o tym, ze
    kiedys dawno temu pania Anne zlapana w poprzedniej firmie na kradziezy to
    zlamalaby prawo, czy tez po prostu powiedzialaby prawde??? Jak to wyglada
    pod wzgledem prawnym!!!

    Sytuacja jest autentyczna!!!

  • 2. Data: 2008-02-28 23:32:27
    Temat: Re: prosze o porade, kwestia znieslawienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@o...p> napisał w wiadomości

    Problemem jest, czy Marta jest w stanie udowodnić w razie konieczności
    przed sądem, że faktycznie Anna coś ukradła. Bo jak tak, to nie będzie to
    żadne zniesławienie.

  • 3. Data: 2008-02-28 23:35:18
    Od: "Piotr" <p...@o...p>

    Przeciez i szef z tamtej firmy o tym wie i wspolpracownicy. Takze to byla
    rzecz oczywista dla wszystkich.
    Chodzi o to ze to nie jest plotka tylko fakt i czy jezeli ona, w tym
    przypadku moja dobra kolezanka powiedzialaby o tamtej dziewczynie cos
    takiego to zlamalaby prawo i rzeczyczywiscie jest tak ze Anka moze gadac co
    chce i nic jej nie uciszy, bo jakby sie to zrobilo wyciagajac brudy jej
    samej to mozna by jeszcze dostac za to wyrok :(((

  • 4. Data: 2008-02-28 23:45:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przeciez i szef z tamtej firmy o tym wie i współpracownicy. Także to była
    > rzecz oczywista dla wszystkich.

    Pytania:

    1) czy będą chcieli w razie konieczności zeznawać?
    2) na ile te zeznania będą wiarygodne?

    Czasem ktoś pomówiony o takie, czy inne przewinienie macha na to ręką i
    dogaduje się z pracodawcą. Pracodawca nie robi dochodzenia, a pracownik się
    zwalnia. Ale co do zasady niekoniecznie jest to dowód winy. Może kogoś
    kryła przykładowo.

    W razie podniesienia zarzutu pomówienia, trzeba dowieść, ze się nie
    kłamało. A to może być problemem po latach.

  • 5. Data: 2008-02-29 00:18:46
    Od: "Piotr" <p...@o...p>

    > Użytkownik "Piotr" <p...@o...p> napisał w wiadomości
    >
    > W razie podniesienia zarzutu pomówienia, trzeba dowieść, ze się nie
    > kłamało. A to może być problemem po latach.

    ale z drugiej strony trzeba tez udowodnic ze ta informacja wyszla konkretnie
    od tej osoby, prawda? to dziala w druga strone?
    czyli jezeli pusci sie informacje o tym ze ona cos ukradla, to jak bedzie
    chciala kogos pozwac to bedzie musiala znalezc swiadkow na to ze to wlasnie
    ta osoba to powiedziala, mam racje? :)

  • 6. Data: 2008-02-29 00:32:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale z drugiej strony trzeba tez udowodnić ze ta informacja wyszła
    > konkretnie od tej osoby, prawda? to działa w druga stronę?

    Bez wątpienia. Ale do udowodnienia, ze dana informacja wyszła od danej
    konkretnie osoby wystarczy zeznanie świadka.

    > czyli jeżeli pusci sie informacje o tym ze ona cos ukradla, to jak bedzie
    > chciala kogos pozwac to bedzie musiala znalezc swiadkow na to ze to
    > wlasnie ta osoba to powiedziala, mam racje? :)

    Bez wątpienia. Ale ona ich szybciej znajdzie, niż Ci sie wydaje.

  • 7. Data: 2008-02-29 21:17:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 00:27:32 +0100, Piotr napisał(a):

    > Jak to wyglada pod wzgledem prawnym!!!
    >
    > Sytuacja jest autentyczna!!!

    Pod względem prawnym tak jak napisano w tym wątku wcześniej.

    Moim zdaniem wnoszenie spraw z art. 212 czy 216 kk to tylko robienie szumu
    wokół własnej osoby. Polityków rozumiem, gdy się procesują o zniesławienie,
    znieważenie to tworzy się wokół nich szum medialny i mają darmową reklamę.
    Uwolnijmy sądy od takich spraw i nie zawalajmy sądów głupotami.
    Jeszcze mogę zrozumieć kogoś z kierownictwa zakładu, jesli pracownik
    publicznie znieważy czy pomówi, ze ten wniesie sprawe do sądu...
    Natomiast takie korytarzowe pogawędki... pogadają miesiąc lub króceji inny
    temat zastąpi ...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net