eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie? › Re: Przekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie?
    From: "pietia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie?
    Date: Wed, 8 Oct 2003 21:37:42 +0200

    > a konkretniej?
    >
    > KG

    Między innymi UE zwraca nam stale uwagę że obowiązek meldunkowy jest
    sprzeczny z europejskimi unormowaniami, zakładającymi swobodny przepływ:
    towarów, usług i _osób_. Co roku Polska jest wyszczególniona w raporcie AI z
    powodu łamania jednej z konwencji o prawach czlowieka, mówiącej o swobodzie
    przemieszczania się i zmianie miejsca zamieszkania. De facto obowiązek
    meldunkowy oznacza że nie mogę zgodnie z prawem zamieszkać u znajomego w
    Krakowie bez utraty tymczasowego meldunku - dajmy na to w Poznaniu. Do tego
    pracodawca ma prawo odmówić mi przyjęcia na stanowisko (załóżmy że jest
    konkurs na państwową posadę, a ja mam zdecydowanie najlepsze kwalifikacje,
    ale nie mam meldunku w mieście, gdzie mam pracować). Oznacza to że nie
    dostanę pracy, póki nie mam meldunku, a nie mam meldunku, póki nie mam czym
    zapłacić za mieszkanie (a nie mam, bo nie mogę pracować).

    Pozdr