  • Data: 2003-12-27 17:13:18
    Temat: Re: Przekręt w pracy (krótka historia)
    Od: "fart" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wielkim niedopatrzeniem z Twojej strony było odejście z firmy bez złożenia
    > formalnego wniosku o urlop wypoczynkowy i uzyskania na nim akceptacji
    > przełożonego. Na przyszłość - przed udaniem się na urlop żądaj karty
    > urlopowej.
    > Odzież roboczą, jeżeli nie upłynął jeszcze okres jej zużycia, powinieneś
    > zwrócić pracodawcy.

    Tylko tutaj się nie zgodzę ...... odzież robocza i ochrony osobiste stanoią
    własność pracodawcy zarowno w trakcie okresu użytkowania, jak i po nim.
    Odzież roboczą pracownik nosi do zużycia a ochrony osobiste do utraty ich
    własności.
    Inaczej sądzili tylko komunistyczni robotnicy, ktorym się wydawało, że jak
    coś ... itd

    > Pracodawca, bez zażądania zwrotu tej odzieży, nie miał
    > prawa do potrącania z tego tytułu żadnych kwot z Twojego wynagrodzenia.

    Zaaaraz zaraz .... to czy tak było może w tej chwili tylko sąd ocenić.
    Czy jest zapis w regulaminie pracy o sposobie zakończenia pracy .... sądzę,
    że pracownik nawet nie ma pojęcia, że takowy gdzieś się znajduje na terenie
    przedsiębiorstwa i tam powinno być określone, jak się strony rozstają i co
    mają dopełnić. Napewno podpisał oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem
    :))))))))))))) a mnie to już starczy (no może na początek)
    i potrącić mogę. Świadectwo pracy jedynie w ostatnim dniu pracy ma pracownik
    otrzymać. to tyle.

    > Żona bez upoważnienia z Twojej strony (na piśmie!!)nie powinna podejmować
    > decyzji w sprawie łączącego Cię z pracodawcą stosunku pracy, a pracodawca
    > też nie miał prawa do przyjmowania od niej jakichkolwiek oświadczeń w
    Twojej
    > sprawie.
    > Najlepiej (i bez kosztów) zwróć się w tej sprawie o poradę do Państwowej
    > Inspekcji Pracy.
    > Wytoczenie sprawy w Sądzie Pracy, bez konsultacji z PIP, może być
    ryzykowne,
    > bo w przypadku przegranej będziesz musiał pokryć koszty (lub przynajmniej
    > ich część).

    Waczek wyrazy uznania za rzeczową wypowiedz .....

    Dodałbym jeszcze, że jeśli pacjent miał podpisaną z pracodawcą umowę o
    zakazie konkurencji w trakcie pracy (a podpisanie takowej z pracownikiem nic
    pracodawcę nie kosztuje)..... to ma przerąbane raczej i może się spodziewać
    konsekwencji z tego tytułu.

    pozdrawiam
    fart