eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia. › Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
    Date: Wed, 1 Feb 2006 10:10:56 +0100

    Użytkownik "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com> napisał w wiadomości

    > § 4.
    > Prawa autorskie do wykonanego dzieła należą wyłącznie
    > do zamawiającego.

    jakie prawa autorskie? majatkowe wlasciciel moze przeniesc na zamawiajacego,
    ale osobiste sa juz niezbywalne

    > § 5.
    > Wykonawca zrzeka się po wykonaniu dzieła i oddaniu go
    > w w/w terminie wszelkich praw autorskich i czerpania
    > jakichkolwiek korzyści wynikających z użytkowania dzieła.

    wszelkich praw autorskich zrzec sie nie mozna :)

    > Czy waszym zdaniem zapisy te nie stoją w sprzeczności z art. 16 Ustawy
    > o Prawie Autorskim... w powiązaniu z art. 58 KC?
    > Skoro "częścią" praw autorskich są niezbywalne prawa osobiste...?

    stoja w sprzecznosci

    > Zaproponowałem zapis "autorskie prawa majątkowe" i określenie dozwolonych
    > pól eksploatacji, jako ~"wszelkich pól eksploatacji, w tym:" <wymienione
    > literalnie w ustawie pr.aut. art. 50.>?

    i bdb :)

    > Istota umowy polega na przekazaniu owych praw (50% koszt uzyskania), a
    > także
    > takim uregulowaniu, by zamawiający mógł swobodnie dysponować efektem
    > realizacji umowy, w tym wykorzystywać, jako element prezentacji
    > multimedialnej,
    > ukazywać w cześci lub całości, jako treść reprodukcji.

    czyli standard

    > Zostałem potraktowany bardzo z góry, zaświecono mi w oczy
    > Ernstem&Youngiem,
    > "mój prawnik przyjdzie i to wyjaśni", skąd ma Pan takie informacje,
    > to nasza standardowa umowa, pani profesor sama lata po opinie do takich
    > firm jak E&Y.

    czyli proboja wymusic cos, tak czy inaczej, nawet jak podpiszesz taka umowe
    to autorskich prawa osobistych sie nie pozbedziesz bo sa one niezbywalne :)

    IMO tak

    Jacek