  • 1. Data: 2006-07-17 08:09:15
    Temat: Przekazanie mieszkania hipot.przez rodziców dla dziecka - jak najtaniej.?
    Od: "Krzychu_" <k...@n...gazeta.pl>

    Witam,
    proszę o poradę jak w temacie.
    Interesuj mnie jakorzystniejsza wersja :
    testament, darowizna, darowizna za opiekę, etc.
    Podobno pierwsza grupa pokrewieństwa ma jakieś ekstra przywileje,
    pytanie tylko czy nie są one obwarowane dodatk.wymaganiami.

    z podr., Krzysztof

  • 2. Data: 2006-07-17 13:30:29
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzychu_ wrote:
> [...]
    > Podobno pierwsza grupa pokrewieństwa ma jakieś ekstra przywileje,
    > pytanie tylko czy nie są one obwarowane dodatk.wymaganiami.

    darowizna,
    wyjdzie bez podatku, ale trzeba mieszkać (fizycznie mieszkać) prawie 6
    lat w tym mieszkaniu).

  • 3. Data: 2006-07-18 13:32:49
    Od: "Krzychu_" <k...@n...gazeta.pl>

    podsumowując :
    =================
    1. Jeśli chodzi o zamieszkanie u rodziców to jest to chyba wymóg tytułu darowizny
    dla
    dziecka ze zwolnieniem,
    tzn. jest zwolnienie z podatku bo będzie tam mieszkał - ten fakt jest premiowany
    przez
    państwo...
    natomiast rzeczywiste zamieszkanie musi być w zgodzie z zameldowaniem,
    no bo jak urząd będzie sprawdzał wykonanie przyżeczenia zamieszkania -
    wg.meldunku ?
    pozatym jeśli zabraknie meldunku a będzie się dowodzić że tam się
    mieszka,
    to wyniknie problem niedopełnienia obowiązku meldunkowego

    2. jeśli chodzi o powierzchnię to jest ona < 60m2, więc nie ma z tym problemu

    3. jeszcze jedna sprawa: to że obecnie dziecko mieszka ze współmałżonkiem w
    mieszk.spódziel.własnościowym
    Pytanie : czy taka własność nie blokuje zwolnienia,
    dla ścisłości jest to wpółwłasność z małż. a nie własność
    odrębna.

    4. co do opłat, to rozumiem że nie będzie podatku dla Urz.Skarb. (lub jakiś
    symboliczny)
    Natomiast pozostają inne, niemałe opłaty np.
    - taksa notarialna (chyba od wart.rynkowej mieszk.)
    - wpisy do ks.wieczystej , opłaty sądowe,
    - może inne o których jeszcze niewiem ......

    5. najważniejsze : może ktoś będzie znał konkretne paragrafy czy przepisy , które to
    regulują

    z podr., Krzychu