eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem › Re: Przekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem
  • Data: 2011-02-22 18:57:58
    Temat: Re: Przekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem
    Od: goldi <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lut, 19:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ale masz jakies poparcie?

    Chodzi Ci o poglądy doktryny. Por. np. monografię L. Steckiego, Umowa
    darowizny, Warszawa - Poznań 1974 r., s. 40, gdzie wyraźnie pisze, że
    nie uwłacza naturze umowy darowizny dokonanie jej pod warunkiem lub z
    zastrzeżeniem terminu, chyba że wyłączają to przepisy szczególne (i
    tutaj L. Stecki powołuje się na art. 157 k.c. w przypadku darowizny
    nieruchomości).