  • 1. Data: 2004-02-02 20:30:38
    Temat: Przejscie licencja na Windows na jednym notebooku na druga mach
    Od: "Piotr" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mamy dwa notebooki(Toshiba) z przywiazanymi do nich licencjami chyba
    OEM(naklejki na drugiej stronie) na jednym jest WinXP, na drugim Win98.
    Z plytek ktore dostalismy z tymi maszynami da sie zainstalowac system tylko
    na tym konkretnym modelu komputera(dosc odlegle czasowo i sprzetowo).
    Pytanie:
    Czy jesli na tym nowszym modelu uzywany jest tylko Linux to czy
    na tym starszym mozna zainstalowac winXP(chociaz nie z tej plytki zwiazanej z
    licencja tylko z innej, bo z tej zwiazanej z licencja mozna jakos nam sie nie
    udaje).

    Ps. Jako, ze nie chce miec klopotow, moze ktos mi podpowie gdzie
    w odpowiedniej ustawie jest zawarta informacja, ze moge zamienic te
    maszynki licencjami, lub nie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-02-02 20:51:23
    Od: "BLAZEJ KUCZ" <q...@n...pl>

    > Ps. Jako, ze nie chce miec klopotow, moze ktos mi podpowie gdzie
    > w odpowiedniej ustawie jest zawarta informacja, ze moge zamienic te
    > maszynki licencjami, lub nie.
    wydaje mi się, że odpowiedź znajduje się w treści samej licencji - tam
    należy sprawdzić, na jakich warunkach można korzystać z oprogramowania

    pozdr
    Błażej Kucz

  • 3. Data: 2004-02-02 21:02:23
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Piotr" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwiazanej z
    > licencja tylko z innej, bo z tej zwiazanej z licencja mozna jakos nam sie

    Paragrafu Ci nie podam, ale że jestem właścicielem firmy komputerowej i
    posiadam tytuł Autoryzowanego Partnera Microsoft, powiem Ci, że zgodnie z
    warunkami downgrade-u może dokonać legalnie _wyłącznie_ posiadając na tym
    komputerze, na którym chcesz zainstalować Win98, licencje na WinXP
    _Prof_(!).
    Oczywiście, musisz udowodnić, że zainstalowałeś z oryginalnego nośnika...
    Reasumując:
    Jesli komputer ma naklejkę WinXP _Prof_(nie ważne, że OEM), możesz na tym
    koputerze legalnie używać Win98, ME, W2k...
    Natomiast na komputerze z naklejką Win98, legalnie _wyłącznie_ używasz Win98
    (tego, którego dostałeś z komputerem)
    Na ewentualny "ból głowy" polecam telefon do Microsoft Polska:
    http://support.microsoft.com/directory/worldwide/pl/
    standard.htm?gssnb=1
    A więcej o licencjach w oparciu o Twoje pytanie:
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/downgrade.h
    tm
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 4. Data: 2004-02-02 21:22:25
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    > WAM
    > --
    > Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    > Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.
    GG#4496828

  • 5. Data: 2004-02-02 21:23:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004 20:30:38 +0000 (UTC), "Piotr"
    <n...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Mamy dwa notebooki(Toshiba) z przywiazanymi do nich licencjami chyba
    >OEM(naklejki na drugiej stronie) na jednym jest WinXP, na drugim Win98.
    [...]
    >Ps. Jako, ze nie chce miec klopotow, moze ktos mi podpowie gdzie
    > w odpowiedniej ustawie jest zawarta informacja, ze moge zamienic te
    > maszynki licencjami, lub nie.

    dowiedz sie czy to jest OEM czy chyba OEM.
    OEM jest przywiazane do sprzetu i nie wolno go przenosic.
    Z chyba OEM moze byc inaczej.

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.
    Propozycje rozliczenia przedstawie po zapoznaniu sie
    z lista sprzetu. Wskazana lokalizacja: Szczecin