    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejecie DG
    Date: Fri, 7 Feb 2003 15:15:43 +0100

    "paco" <m...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:b20e92$kno$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie chodzilo mi o, nazwijmy to, administracyjne koszta rozpoczeciecia
    > dzialalnosci ale o koszt zakup sprzetu potrzebnego do wykonywania DG
    > oraz innego typu wydatki (ale to juz odbiega od tematu :)).

    > Faktycznie jakims wyjsciem jest posiadanie firmy, ktora wykonuje
    > "podzlecenia" dla glownej firmy. Nie jest to jednak to o co mi chodzilo
    > :(. Glowna wada tego rozwiazania jest to, ze ojciec nadal musialby
    > pracowac w glownej firmie a tego chcemy uniknac.

    Glowny problem to to, ze nie da sie darowac tego, czego nie ma.
    "Firma" ojca niema osobowosci prawnej. Mozan przekazac nazwe,
    materialy itd..itp.
    Moznapod tym samym adresem i z ta sama nazwa skrocona
    xxx otworzyc dzialanosc klientom mowic "dzien dobry",
    Ojca niema, ale ja prowadze sprawy.. moze uwierza..

    To zalezy jak dlugo musialby pracowac i co to znaczy "pracowac".
    NIKT nia ma obowiazku "pracowac" we wlasnej firmie.
    Jesli klienci maja byc przekonani o tym, ze nicne straca
    pomoc Ojca bedzie nieoceniona. moze poinformowac klientow ze jest
    "w trakcie przekazywania" synowi spraw.

    > Zauwazyc moga - to zaden problem. Wazne jest by ojciec mogl sobie odejsc
    > z firmy i bym ja mogl bezproblemowo zajac jego miejsce (to nie ma byc
    > zaden "przekret" ;)) z zachowaniem nazwy firmy aktywow, pasywow, itd.
    > itp. :).

    No wlasnie chodzi o te "aktywa" i "pasywa". Najprosciej jest
    jesliprzez pewien czas dzialaja W TYM SAMYM MIEJSCU
    dwie firmy.

    > Chodzi mi tylko o to, czy jest taka operacja mozliwa a jesli tak, to w
    > jaki sposob najlpiej ja przeprowadzic. Tyle :).

    Otworzyc nowa dzialanosc,
    Co sie da sprzedac jeden drugiemu w takim czasie,
    by nie trzeeba sie bylo o VAT prosic
    zamknac stara - i tyle.

    > Dziekuje za wskazowki

    W miedzyczasie Ojciec informuje klientow ze jest dumny ze ma takiego syna
    ktory moze
    przejac tradycje .

    Pozdrawiam

    Boguslaw