    From: "Gray" <X...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeglądanie piwnicy przez spółdzielnię...
    Date: Thu, 10 Apr 2008 21:42:31 +0200

    Użytkownik "Player" napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy społdzielnia ma prawo żadać ode mnie umożliwienia przeglądnięcia mojej
    > piwnicy bez uzasadnienia? (podobno względy sanitarno p.pożarowe) ?
    >
    > mieszkanie jest własnościowe

    Pewnie podstawa prawna jest. Ale tu nie chodzi o Twoje bezpieczeństwo (no
    może na marginesie) tylko jak zwykle o kasę. Po prostu będąc prezesem
    spóldzieli bądź jakimś kierownikem do spraw technicznych wynajmujesz firmę
    która robi takie rzeczy, albo się ją tworzy w tym celu i oni za chodzenie
    dostają pieniądze, którymi się mogą podzielić z kim trzeba. U mnie chodzili
    co chwila wentylację sprawdzać i instalację elektryczną. Sorry ;-) za
    pierwszym razem był elektryk starej daty i nawet gniazdo bezpiecznikowe
    wymienił. Rzeczywiście sprawdzał. Potem się go pozbyli szybko. Chłop się
    narobił to pewnie nie bardzo chciał się dzielić i wzięli drugiego. Ten
    łaskawie zostawił nr.tel. kiedy nas nie zastał. Zadzwoniliśmy na własny
    koszt oczywiście, prosiliśmy, żeby nas odwiedził. Jak się okazało, że trzeba
    przyjść po południu to po prostu olał.
    Zawsze może Cię w domu nie być kiedy przyjdą i tak jak koledzy "praworządni"
    piszą mogą wrócić z policją, której również możesz nie otworzyć bez nakazu
    sądowego (vide awantury domowe). Nikomu bez uzasadnionego podejrzenia nie
    będzie się chciało tego robić. Jest mnóstwo emerytów którzy nie otwierają
    nikomu, nie płacą za czynsze, "zapuszczają" mieszkania, nie dokładają
    złotówki do spółdzielni. I co? Nic. Pamiętaj, że Pan który przychodzi
    przeprowadzać kontrolę taką czy inna jest opłacany pośrednio przez Ciebie i
    to Ty jesteś zleceniodawcą nie odwrotnie. Brak tej świadomości powoduje, że
    ulad odziedziczony po "komunie" w spóldzielniach trwa i ma się dobrze.

    P.S. Ale jak się wida zepsuje to pewnie naprawiają po 2 tyg i trzech
    interwencjach, domofon jak sam zapłacisz, a tynk z elewacji się sypie? Nie
    ma na to kasy...O twoje bezpieczeństwo dbają w inny sposób.

    Pzdr.
    --
    Gray