  • 11. Data: 2004-11-06 21:10:46
    Temat: Re: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: "Michal_3city" <mr_majkel@usun_to.wp.pl>

    > Kodeks Cywilny
    > Art. 554. Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie działalności
    > przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników z takiego tytułu oraz
    > roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów
    > rolnych i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch.

    Hm.. ale tam raczej wygląda na prawo rzeczowe -w całym dziale jest mowa o rzeczy
    (ach) . choć w tym szczególnym paragrafie piszą też o sprzedaży jako funkcji
    przedsiebiorstwa.

  • 12. Data: 2004-11-06 21:18:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Waldek Godel wrote:
    > Usług telekomunikacyjnych.

    kodeks cywilny nie przewiduje sprzedaży usług, tylko ich świadczenie
    2 letnie przedawnienie można ewentualnie oprzeć na art.751 w zw. z
    art.750 kc, ale bezpieczniej przyjąć 3 lata z art.118 kc

    KG

  • 13. Data: 2004-11-06 21:49:56
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    ??????

    > kodeks cywilny nie przewiduje sprzedaży usług, tylko ich świadczenie
    > 2 letnie przedawnienie można ewentualnie oprzeć na art.751 w zw. z
    > art.750 kc, ale bezpieczniej przyjąć 3 lata z art.118 kc

    Trzy lata i się przedawnia, nie dwa.

    --

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-11-06 21:50:06
    Od: piotrs<p...@o...pl>

  • 15. Data: 2004-11-06 21:59:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 06 Nov 2004 22:18:46 +0100, kam napisał(a):

    > kodeks cywilny nie przewiduje sprzedaży usług, tylko ich świadczenie
    > 2 letnie przedawnienie można ewentualnie oprzeć na art.751 w zw. z
    > art.750 kc, ale bezpieczniej przyjąć 3 lata z art.118 kc

    art. 750 KC mówi o świadczeniu usług przez osobę firmie, a nie przez firmę
    osobie.

    A podstawą działalności firmy telekomunikacyjnej jest sprzedaż/świaczenie
    usług telekomunikacyjnych, sprzedają właściwie tylko to (wszyscy zgodnie
    twierdzą, że sprzedaż telefonów nie jest ich zasadniczą działalnością),
    stąd 554 bardzo dobrze pasuje. Określa on dokładnie co, w części dotyczącej
    rolników. Ale wspomina też rzemieślników, którzy zazwyczaj właśnie wykonują
    usługi. Usługi telekomunikacyjne obecnie sprzedaje się jak towary - karty
    pre-paid i zdrapki wiszą w blisterkach w supermarketach, tak samo jak
    maszynki do golenia i szczoteczki do zębów. Również umowy są tak
    sprzedawane - vide właśnie szeroko dyskutowana Jedna Idea, gdzie można w
    jednej wersji płacić zdrapkami za usługi dla abonentów (abonentów, nie
    użytkowników)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Question is: What is "mahnahmahna" ??

  • 16. Data: 2004-11-06 22:32:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Waldek Godel wrote:
    > art. 750 KC mówi o świadczeniu usług przez osobę firmie, a nie przez firmę
    > osobie.

    A twierdzisz tak na podstawie?

> [...]
    > rolników. Ale wspomina też rzemieślników, którzy zazwyczaj właśnie wykonują

    Art.554 dotyczy sprzedaży. Definicja sprzedaży znajduje się w art.535 kc
    "przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na
    kupującego własność _rzeczy_". W żaden sposób nie da się uznać za rzecz
    usługi, zresztą rzecz też jest zdefiniowana w kc - jako przedmiot
    materialny. Przepisy o sprzedaży rzeczy stosuje się też do sprzedaży
    energii i praw - to również nie obejmuje usługi telekomunikacyjnej.

    To nie ma znaczenia.

    KG

  • 17. Data: 2004-11-06 23:21:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "nobodysqr8" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wszelkie rossczenia cywilne przedawniaja sie po 3 latach. Z tym, że jesli
    > oni wyslałi pisamo windykacyjne.... to wtedy to moze wygladac inaczej. Ale
    > osobiście wątpie by nagle wrócili do sprawy sprzed kilku lat.

    Bieg przedawnienia przerywa, jak Ci się to stara Stasio P. wytłumaczyć,
    tylko czynność przed sądem (złożenie pozwu). I w tym wypadku jeśli nawet
    sprawa odbędzie się po nast. 5 latach, to dług nie jest przedawniony. Mówiąc
    najprościej, liczy się data złożenia pozwu.
    Co do Twoich wywodów, to wezwania do zapłaty możesz sobie wysyłać 3x
    dziennie, jeśli przed upływem terminu przedawnienia nie wniesiesz sprawy do
    sądu to jest "po zawodach".
    W przypadku działalności gospodarczej dług przedawnia się po 2 lub 3
    latach w zależności od rodzaju zobowiązania. Bieg przedawnienia liczy się od
    daty płatności danego zobowiązania.

  • 18. Data: 2004-11-07 00:07:19
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    >jak Ci się to stara Stasio P.

    Dodaj : "Zwany w polswiatku przestepczym jako STACHU" ... ;)

    > Co do Twoich wywodów, to wezwania do zapłaty możesz sobie wysyłać 3x
    > dziennie,

    A znam takich co tak robili ;)
    Co ciekawe ... dluznicy placili, tylko po to by miec wolna
    skrzynke ;)

    > jeśli przed upływem terminu przedawnienia nie wniesiesz sprawy do
    > sądu to jest "po zawodach".

    Swiete slowa ;)

    Dzieki za przelozenie na bardziej przyswajalny jezyk moich
    gburskich wypocinek ;)

    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900
    Wejdź i *nakarm głodne dziecko* !=> www.pajacyk.pl/

  • 19. Data: 2004-11-07 11:29:29
    Od: "Michal_3city" <mr_majkel@usun_to.wp.pl>

    > W przypadku działalności gospodarczej dług przedawnia się po 2 lub 3
    > latach w zależności od rodzaju zobowiązania. Bieg przedawnienia liczy się od
    > daty płatności danego zobowiązania.

    No i wazny jest też art 120 par 1
    Chodzi o sytuacje gdy operator po paru miesiacach przypomniał sobie, że rzekomo
    jesteś mu coś winien i w grudniu przysyła FV za usługi świadczone lub nie w marcu. .

    cytuje "Jeżeli wymagalnośc roszczenia zależy od podjęcia określonej czynności przez
    uprawnionego, bieg terminu rozpoczyna sie od dnia, w którym rozszczenie staloby sie
    wymagalne, gdyby uprawniony podjął czynnośc w najwczesniejszym mozliwym terminie"

    W tej chwili mam sytuacje, że już druga windykatornia, (najpierw Intrum Justitia a po
    roku Kruk ) usilują ze mnie wycisnac jakieś pieniadze rzekomo winne NOMowi... won na
    drzewo.

    Michał

  • 20. Data: 2004-11-07 19:28:26
    Od: Akanid <a...@s...wp.pl>

    -=: RZUWIG :=- napisał(a):
    > Parę late temu kumpel zerwał umowę z Ideą, bo zlikwidowali 5-sekundówki.

    cos krecisz bo 5-sekundówki to były w erze :)

    pozdro
    akanid