  • 1. Data: 2005-12-16 17:59:53
    Temat: Przedawnienie długów mieszkaniowych
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

    Czy to prawda że po 3 latach następuje przedawnienie niezapłaconych
    rachunków za czynsz ? Chodzi o mieszkanie własnościowe hipoteczne. Wydaje
    mi się to nieprawdopodobne ale ktoś mi dzisiaj powiedział że tak włąśnie
    jest i jeżeli nie płąci się za mieszkanie np 5 lat to zarządca
    nieruchomości może domagać się zapłaty jedynie za 3 ostatnie lata.

    To jak to jest naprawdę ??

    Roman

  • 2. Data: 2005-12-16 18:15:49
    Temat: Re: Przedawnienie długów mieszkaniowych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman wrote:
> [...]
    > jest i jeżeli nie płąci się za mieszkanie np 5 lat to zarządca
    > nieruchomości może domagać się zapłaty jedynie za 3 ostatnie lata.

    Świadczenia okresowe ogólnie po 3 latach się przedawniają. Bieg
    przedawnienia przerywa złożenie wniosku do sądu. Jak ktoś nie złożył -
    znaczy mu nie zależało...

  • 3. Data: 2005-12-17 02:08:57
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Świadczenia okresowe ogólnie po 3 latach się przedawniają. Bieg
    > przedawnienia przerywa złożenie wniosku do sądu. Jak ktoś nie złożył -
    > znaczy mu nie zależało...

    Hmm... a co ze swiadczeniami okresowymi (czynsz), ktore byly naliczane przez
    spoldzielnie za puste mieszkanie, bedace przedmiotem postepowania spadkowego
    przez 4 lata? (okres IV 2001(smierc) - VII 2005(prawomocny wyrok w sprawie
    spadkowej) - XI 2005 (ugoda notarialna, zastepujaca sprawe dzialowa)). Czy w
    tej sytuacji spoldzielni pozostaje ... Strassbourg i sprawa przeciwko
    Panstwu Polskiemu za zbytnia opieszalosc sadownictwa, ktora doprowadzila do
    utraty mozliwosci sciagniecia zadluzenia za 2001 rok z "przyszlych-obecnych"
    spadkobiercow? Zaznaczam, ze nie chcialbym "kombinowac", gdyby nie fakt, ze
    spoldzielnia sobie "naliczala" przez caly czas czynsz tak, jakby ktos tam
    mieszkal... A zuzycia pradu i swiatla prawie zerowe (raz na dwa miesiace
    scieralismy kurze), C.O. wlaczalismy na zime, zeby mieszkanie nie
    zaplesnialo.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-12-17 08:15:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
> [...]
    > utraty mozliwosci sciagniecia zadluzenia za 2001 rok z "przyszlych-obecnych"

    Jakiej utraty? Przecież nikt nie zabraniał wnieść pozwu przeciwko
    spadkobiercom... A taki przerwałby przedawnienie

    KG

  • 5. Data: 2005-12-17 17:10:04
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tyle, że nie z automatu, zarzut o przedawnieniu musi podnieść wierzyciel.
    JaC

  • 6. Data: 2005-12-17 22:47:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 wrote:
    > Tyle, że nie z automatu, zarzut o przedawnieniu musi podnieść wierzyciel.

    ROTFL

    Przedawniają się 'automatycznie' ustawowo. Wierzyciel może się domagać a
    nawet do sądu zgłaszać, ale wtedy dłużnik informuje, że nastąpiło
    przedawnienie i wtedy sąd automatycznie pozew oddala i kosztami obciąża
    wierzyciela.

    PS: i cytuj po ludzku...

  • 7. Data: 2005-12-20 10:14:41
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A co bedzie, jeżeli dłuznik nie odbierze korespondencji, nie złoży dłuznik zadnego
    pisma i nie bedzie dłuznika na
    rozprawie?
    Czy sąd sam z siebie zastosuje dobrodziejstwo przedawnienia???
    JaC

  • 8. Data: 2006-01-01 12:45:01
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zadnego pisma i nie bedzie dłuznika na
    > rozprawie?
    > Czy sąd sam z siebie zastosuje dobrodziejstwo przedawnienia???

    Nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko