  • Data: 2007-11-23 10:28:42
    Temat: Re: Przechowalnia, a utrata przechowywanej rzeczy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Nov 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Dnia 21.11.2007 William <n...@m...mnie.pl> napisał/a:
    [...komuś...]
> [...]

    Zastrzegam, że Z TYM niekoniecznie się zgadzam.
    Fakt, że czynności stanowi czynność pomocniczą do innej umowy
    nie znaczy że przestała być tym czym jest.
    Zdecydowanie nie przyjmuję również do wiadomości uwagi na
    którą ktoś się powołał w sprawie niedopłatności: art.835 KC
    nie przewiduje odpłatności jako wymogu świadczenia usługi
    przechowania!

    > To masz teraz szanse podać przepis sankcjonujący w tym wypadku

    "w tym", czyli *jeśliby* uznać że to nie jest przechowanie?
    Czyli przyjąć założenie które (pewnie i Tobie i mnie) nie pasuje
    prawnie?

    > dysponowanie cudzą własnością.

    A ja mogę? ;)
    Art.180 i 181 KC.

    Mam nadzieję, że nie zasugerujesz, jakoby rzecz zostawiona
    w schowku była "zgubiona" :)

    OT:
    Tak sobie myślę, że mało kto zakłada, że własność może przejść
    na inną osobę TYLKO w wyniku umowy. A to przecież nieprawda :)
    wystarczą dwa zachowania które nie są skierowane do konkretnych
    osób (porzucenie o objęcie w posiadanie).

    Ad rem:
    IMO - mowa o usłudze przechowania. Jakby to wyłączyć, to *wtedy*
    właściciel schowka rzeczywiście mógłby twierdzić że "tamten
    poprzedni porzucił rzecz".

    Również IMO prawidłowym rozwiązaniem jest wprowadzenie odpłatności
    jeśli ktoś nie odbierze depozytu na czas, a nie grożenie bezprawną
    konfiskatą mienia.
    Niemniej JEŚLI rozważamy możliwość że to NIE miałaby byc umowa
    przchowania...

    pzdr, Gotfryd