    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Protestowanie w sieci
    Date: Mon, 6 Nov 2023 17:03:04 +0100

    On Fri, 3 Nov 2023 18:01:42 +0100, Shrek wrote:
    > Premier w czasie pandemii stwierdził że "obywatele maja prawo
    > protestować, ale protestować nie na ulicy, ale w sieci" (btw sprytnie -
    > wtedy to będzie hejt);)
    >
    > Lotna brygada opozycji zarzuciła na siebie sieć rybacką i poszła na
    > miesiączkę;) Policjanci skierowali wniosek do sądu. Dziś zapadł wyrok -
    > oczywiście uniewiniający.
    >
    > Ale jest plus - kulsony też wykazały się poczuciem humoru i wniosek o
    > ukaranie wniósł komisariat własciwy dla sieci rybackich... czyli rzeczny;)
    >
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-prot
    est-w-sieciach-podczas-miesiecznicy-wyrok-7420746

    Hm, rzeczny dlatego, ze rzecznych skierowano do pilnowania rejonu?
    Czy po prostu miał wolne moce przerobowe?

    > Przy okazji tradycyjnie przypomniała że wszelkie obostrzenia kowidowe w
    > tym czasie były z dupy wzięte, czyli egzekfujący je funkcjonariusze
    > działi bezprawnie:

    I co teraz - odczekac na uprawomocnienie ... i oskarzyc komendanta o
    przekroczenie uprawnien ?

    > "Sędzia przypomniała, że artykuł 54 Kodeksu wykroczeń brzmi: Kto
    > wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o
    > zachowaniu się w miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500
    > złotych albo karze nagany.
    >
    > - Czyli muszą być to przepisy z upoważnienia ustawy, a nie
    > rozporządzenia czy zarządzenia, jak to mamy w tej sprawie - podsumowała. "
    >
    > Jesteśmy poważnym państwem, nasza kulsoneria jest poważna;)

    Przy czym tam jest zarzut korzystania z "tuby".
    No i tak mam mieszane uczucia ... cel moze i szczytny (*),
    ale jak pod moimi oknami?
    Ale co - "darcie ryja" bez "tuby" nalezy tolerować?
    A jak tysiąc ludzi będzie darło?

    (*) - chyba nawet nie, bo to w celu zakłocenia innej manifestacji.

    Zaraz zaraz ... to LBO nie wolno sie gromadzic, a uczestnikom
    miesięcznicy wolno? Ale to jakies "wyjscie z koscioła było" ...
    a ile osób na mszy?

    J.