  • 1. Data: 2005-12-15 03:41:44
    Temat: Proszę wyjść, sąd idzie...
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    GW Joanna Szczęsna 15-12-2005

    "Poniedziałkowa rozprawa właściwie jeszcze się nie zaczęła, kiedy sędzia
    [xxx] z Sądu Okręgowego w Łodzi (Wydział I Cywilny) zobaczywszy, że wyciągam
    notatnik i długopis, spytała groźnie, co ja robię na tej sali. Chyba moja
    odpowiedź, że wypełniam swój dziennikarski obowiązek, musiała tak ją
    wzburzyć, że kazała mi natychmiast wyjść.

    A co robiłam na tej sali? Chciałam się przyjrzeć wymiarowi sprawiedliwości w
    akcji. Powódka Iwona K., właścicielka łódzkiego biura nieruchomości Metro,
    domaga się od pozwanej Aleksandry C. astronomicznej sumy 56 tys. zł prowizji
    za sprzedaż domu, którego ani nie sprzedała, ani nawet nie próbowała
    sprzedać, plus 3 proc. karnych odsetek dziennie (ponad 1000 proc. rocznie).

    Powołuje się na sfałszowaną umowę.

    Tymczasem to przeciwko Iwonie K. prokuratura od czerwca 2001 r. prowadzi
    śledztwo o oszustwa i wydała jej zakaz prowadzenia działalności gospodarczej
    w zakresie obrotu nieruchomościami.

    Ponad setka poszkodowanych przez oszukańcze praktyki Metra osób (podstawiane
    bądź fałszowane umowy, nieaktualne bądź fikcyjne oferty kupna i sprzedaży)
    od kilku lat zasypuje wszelkie możliwe instancje skargami na Iwonę K. i jej
    męża Włodzimierza K. Kilkakrotnie pisał o sprawie łódzki dodatek "Gazety
    Wyborczej", ale para oszustów nadal ma się dobrze i właśnie otworzyli nowe
    biuro - InterLex, tym razem oferując usługi prawne.

    Gorzej miewają się poszkodowani, których Iwona K. pozywa do sądu na
    podstawie sfałszowanych umów. Z piątką z nich miałam okazję rozmawiać na
    korytarzu sądu. Mówią o nieprzespanych nocach, depresji z powodu
    nieuzasadnionych roszczeń przestępczej pary, która usiłuje wymusić na nich
    spłatę "długów" w majestacie prawa.

    Łódzki sąd zwolnił Iwonę K. z wpłaty wadium (przy roszczeniach cywilnych
    trzeba wpłacić 8 proc. sumy, o którą występuje się do sądu) i automatycznie
    dostała adwokata z urzędu. - Mam poczucie - mówi zdenerwowana Aleksandra
    C. - że ktoś próbuje mnie oszukać, a wymiar sprawiedliwości jeszcze mu to
    ułatwia."

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,3068545.ht
    ml?nltxx=961608&nltdt=2005-12-15-02-05

    A ponoć mamy epokę Prawa i Sprawiedliwości... ;)

    Durne lex...sed lex? ;)

  • 2. Data: 2005-12-15 16:56:21
    Temat: Re: Proszę wyjść, sąd idzie...
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > A ponoć mamy epokę Prawa i Sprawiedliwości...

    A czy Prawo i Sprawiedliwość ma coś wspólnego z prawem i sprawiedliwością?
    Raczej z prawem kaduka i koryta. Ale to NTG>

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-12-15 23:34:58
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy Prawo i Sprawiedliwość ma coś wspólnego z prawem i sprawiedliwością?
    > Raczej z prawem kaduka i koryta. Ale to NTG>

    A kto ze struktur rozmaitych nie ma czynnego udziału w owych prawach "k i
    k"? ;)
    Znasz takich?
    To jest chyba TG... ;)