    From: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Date: Thu, 23 Nov 2006 08:44:50 +0100
    <ejkcj7$edv$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
    <ejkdi4$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1iuik4se6vj39.gl13i6rxu4t3$.dlg@40tude.net>
    <ejkfpn$r7f$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@4...net>
    <ejkhsc$6g6$1@inews.gazeta.pl> <ejlaiq$h7d$1@inews.gazeta.pl>
    <ejldd0$p6r$1@atlantis.news.tpi.pl> <ejmlf1$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <ejn520$e75$1@inews.gazeta.pl> <ejn5t5$h6q$1@inews.gazeta.pl>
    <ejncgb$bfg$1@inews.gazeta.pl> <ejnd66$d2u$1@inews.gazeta.pl>
    <ejnfkf$g8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ejngbt$pvn$1@inews.gazeta.pl>
    <f242f$455f83d6$3eb34be4$13921@news.chello.pl>
    <ejqffn$lgh$1@inews.gazeta.pl>
    <a2b56$4560c462$3eb34be4$25595@news.chello.pl>
    <ejro0d$2dd$1@inews.gazeta.pl>
    <72dfa$45621fcf$3eb34be4$899@news.chello.pl>
    <ejupbk$38o$1@inews.gazeta.pl>

    > Dlaczego tylko raz na dwa lata ? Dlaczego to nie jest firma rodzinna?

    Dlatego, ze wiecej sekretarek w biurze nie potrzeba. A jesli chodzi o firmy
    rodzinne - patrz ponizej. To jest firma rodzinna.

    > O tym właśnie mówiłam - dobrego, lojalnego pracownika nie wywala się na
    > zbity pysk.

    A kobiety w ciazy traktuje sie z duzym marginesem cierpliwosci, bo ich stan
    psychiczny podczas i tuz po ciazy jest znacznie odmienny od normalnego. W
    ogole jak pracownik ma jakiekolwiek problemy, to wywalenie nie jest
    rozwiazaniem, tylko sk....stwem, bezdusznym itd...

    > Taaa, jedna z największych może sobie pozwolić. Ale porozmawiajmy o
    > naszych rodzimych kapitalistach bez kapitału.

    Gwarantuje Ci, ze nawet gdyby obciac koszty zatrudnienia o 3/4, to nadal
    byliby "bez kapitalu" ;-)

    > Alle chyba nie powiesz mi, że celem firmy jest działalność charytatywna,
    > a nie przynoszenie zysku? No sorry, IMHO DG nie do tego jest stworzona.

    Oczywiscie, ze nie! Ale pewne aspekty zycia spolecznego przenosza sie takze
    na przedsiebiorcow. Nie ma oderwanych od rzeczywistosci wirtualnych swiatow
    biznesowych. Jesli ktos usiluje prowadzic taka oderwana od swiata
    rzeczywistego dzialalnosc, to mu wspolczuje.

    > A widzisz - tu jest pies pogrzebany. I nie tylko w ZUS. Poprowadź sobie
    > firmę, to się dowiesz, ile to kosztuje i ile z tych kosztów faktycznie
    > jest przedsiębiorcy naprawdę potrzebnych. a jak juz obnizymy koszty
    > pracy, to wtedy bedziemy pyszczyć na pracodawców różnychsynów.

    Alez ja to wiem... Do kazdego pracownika trzeba dolozyc prawie drugie tyle
    (po dodatkowych oplatach i doliczeniu ew. pakietu socjalnego wychodzi ponad
    2 razy tyle... + organizacja stanowiska pracy + ...+...+). Zdaje sobie z
    tego sprawe doskonale. Ale widzisz, przedsiebiorczy czlowiek jest w stanie
    temu zaradzic. Nie zawsze zgodnie z litera prawa, co sie nie chwali, ale
    mozna omijac prawo, nie pozostajac z nim w otwartym konflikcie. W przypadku
    wyzszego dobra, jakim jest "zrobienie wszystkim dobrze" ;-) - jest to moim
    zdaniem uzasadnione. Czyli wracamy do tego samego wniosku, ktory przyszedl
    mi na mysl w kontekscie nieumiejetnego doboru pracownikow. Winna jest
    ciapowatosc pracodawcow i calkowity brak umiejetnosci zarzadzania ;-) A
    podobno mamy takich dobrych menedzerow ;-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej