    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Date: Tue, 21 Nov 2006 14:52:58 +0100
    <ejkhsc$6g6$1@inews.gazeta.pl> <ejlaiq$h7d$1@inews.gazeta.pl>
    <ejldd0$p6r$1@atlantis.news.tpi.pl> <ejmlf1$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <ejn520$e75$1@inews.gazeta.pl> <ejn5t5$h6q$1@inews.gazeta.pl>
    <ejncgb$bfg$1@inews.gazeta.pl> <ejnd66$d2u$1@inews.gazeta.pl>
    <ejnfkf$g8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ejngbt$pvn$1@inews.gazeta.pl>
    <f242f$455f83d6$3eb34be4$13921@news.chello.pl>
    <ejqffn$lgh$1@inews.gazeta.pl>
    <a2b56$4560c462$3eb34be4$25595@news.chello.pl>
    <ejro0d$2dd$1@inews.gazeta.pl>
    <72dfa$45621fcf$3eb34be4$899@news.chello.pl>
    <ejt9dk$99p$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Dnia 20 lis o godzinie 23:12, na pl.soc.prawo, ewa napisał(a):

    > Dziewczyna sama musiała ze swojej wypłaty opłacac ZUS, ponieważ prawie
    > każdy pracownik w tej firmie ma takie warunki (SAMEMU OPŁACAĆ ZUS z wynagrodzenia).

    Chwileczkę, chwileczkę ... co masz na myśli?
    Normalnie to jest tak że część składek płaci ubezpieczony (pracownik) a
    część składek opłaca pracodawca.
    Dla tego przykładu składki na FE, FR płacone są "solidarnie" w tej samej
    wysokości przez pracownika i pracodawcę. Skłądki na FP są płacone tylko
    przez pracodawcę, a składki na FCh - tylko przez pracownika. Tylko przez
    pracownika jest opłacana składka na FZ - ale z tej całej pobranej składki -
    7,75% odlicza się od podatku.
    Nadmienić jeszcze trzeba że całość składek ma obowiązek obliczyć, pobrać i
    wpłacić do ZUSu płatnik składek - czyli pracodawca.

    Odpowiedz teraz mi na pytanie - o jakim mówiłaś ZUSie że niektórzy
    pracownicy muszą sobie sami opłacać?
    Czyżby ten *pracodawca* składki które winien odprowadzić on "wymuszał" na
    pracownikach ????

    Odpowiedź na to pytanie może skierować sprawę na zupełnie inne tory !!!
    Gdyby była twierdząca - w co nie bardzo chce mi się wierzyć, ale....
    wykluczyć jej nie można - pracodawca ten w swoim interesie powinien
    wypłacić tej kobiecie "jakieś świadczenie od siebie" i prosić ją o .... ;)
    Prokurator miałby zajęcie w każdym bądź razie.

    --
    Herbi
    21-11-2006 14:52:51