    From: "Piotr" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc - odszkodowanie
    Date: Sun, 1 Dec 2002 22:45:58 +0100

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

    Załóżmy, że Daewoo uznaje wartość mojego auta przed wypadkiem na 10 tys. zł.
    Z tego wynika, że próg opłacalnoności naprawy kształtuje się w granicach 7
    tys. zł i do takiej kwoty maksymalnie mogę ubiegać się o wypłatę
    odszkodowania. Jeżeli jednak panowie z towarzystwa ubezpieczeniowego po
    ponownym przeanalizowaniu kosztów naprawy wyliczą iż będzie ona wyższa od
    progu opłacalności wypłacą mi tak zwaną szkodę całkowitą która jest różnicą
    między wartością auta przed wypadkiem i auta po wypadku. Chciałbym w takim
    razie ustalić kilka szczegółów :

    1. Jak zostanie wyliczona wartość auta po wypadku - logiczne byłoby odjęcie
    od wartości auta kosztów szkody, ale to chyba nie miałoby sensu bo wartość
    przyjęłaby wartość ujemną, a w najlepszym wypadku trochę poniżej 3 tys. zł.
    Czyli odszkodowanie kształtowało by się w granicach od 7 - 10 tys?

    2. Czy wartość auta przed wypadkiem jest stała dla każdego modelu, czy
    wyliczana indywidualnie np. odejmując wartość potłuczonego światła, stan
    zużycia ogumienia i dodając dodatkowy spoiler, halogeny itp.?

    Jutro, lub pojutrze zamierzam skontaktować się z likwidatorem i poprosić o
    podanie kwoty do jakiej mogą mi zwrócić koszt naprawy. Czy ma to być w
    postaci pisemnej? Czy jest możliwość wyliczenia kosztów naprawy u "mojego"
    rzeczoznawcy? Czy ma to jakiś sens?