    From: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prośba - ustanowienie drogi koniecznej
    Date: Fri, 4 Jun 2004 11:02:57 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@217.96.3.178

    Witam,
    Ponieważ dyskusje tematycznie zbiega się z moją sprawą , chciałbym spytać o
    jedną rzecz.
    Właściciel działki pierwotnie miał dostęp do drogi publicznej.
    Przez okres kilku lat dokonywał podziału swojej nieruchomości pod działki
    budowlane (DzA/1 ....) , tak że została mu enklawa bez bezpośredniego
    dostępu do drogi publicznej ([dz A/ENKLAWA]).
    Pomijając już poprawność zatwierdzania takich podziałów, chciałbym wiedzieć,
    czy będąc jednocześnie współwłaścicielem sąsiedeniej działki ([dz
    współwłsasność] może ustanowić służebność na "częśći swojej współwłasności"
    (niestety nie jest w dobrych stosunkach z drugim współwłaścicielem), tak aby
    można było podzielić tę enklawę, wg rysunku poniżej.
    Jak ewentualnie będzier rozpatrywał sąd wniosek o ustalenie drogi
    koniecznej?
    Na marginesie dodam jeszcze, że [działka współwłasnosć] też nie ma
    bezpośredniego dostępu do drogi, tylko służebność, ale tego nie rysowałem bo
    straciłoby to czytelność]

    [ Droga ]
    [dz współwłasnoć]
    [dzA/1] [dz A/ENKLAWA] [DzA3]