  • 1. Data: 2002-02-15 19:33:22
    Temat: Prosba o porade prawna
    Od: "Paweł Adamczyk" <p...@w...pl>

    Kilka lat temu pożyczyłem pewną sumę pieniędzy - spisując umowę o
    zoobowiązaniu się dłużnika do spłaty w określonym terminie. Jednak do spłaty
    zadłużenia nie doszło i wystapiłem do Sądu o nakaz wypłaty kwoty wraz z
    odsetkami. Otrzymałem wyrok pozytywny, w którym wierzyciel był zoobowiązany
    do spłaty długu wraz z zasądzonymi odsetkami. Zwróciłem sie do Komornika ,
    aby wyegzekwował moją należność. Niestety Komornik stwierdził że nie ma z
    czego ściągnąć należności i zaprzestał dokonywania egzekucji należności. W
    chwili obecnej dłużnik zmienił adres zamieszkania , którego nie znam i
    prawdopodobnie zaczął pracować i stać by go było na spłatę zadłużenia. Czy
    w chwili obecnej mając wyrok Sądu mogę liczyć na wyegzekwowanie pożyczonej
    sumy - gdzie mam się udać i jaki będzie tego rezultat?
    Za poradę dziękuję. Pozdrawiam Serdecznie .

  • 2. Data: 2002-02-16 15:35:32
    Temat: Re: Prosba o porade prawna
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Paweł Adamczyk" <p...@w...pl> napisał:

    >gdzie mam się udać i jaki będzie tego rezultat?
    Do komornika, wskazac obecny adres dluznika oraz forme egzekucji
    (zrodlo, z ktorego mozna sciagnac). Rezultat zalezny od tego czy twoj
    dluznik ma cos, co mozna zająć (np. pensję, samochód itp)
    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-02-16 15:50:26
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article Fri, 15 Feb 2002 20:33:22 +0100, Paweł Adamczyk
    > Zwróciłem sie do Komornika ,
    > aby wyegzekwował moją należność. Niestety Komornik stwierdził że nie ma z
    > czego ściągnąć należności i zaprzestał dokonywania egzekucji należności.

    Nic nie stoi na przeszkodzie do ponownegozlozenia wniosku o egzekucje.

> [...]
    > w chwili obecnej mając wyrok Sądu mogę liczyć na wyegzekwowanie pożyczonej
    > sumy - gdzie mam się udać i jaki będzie tego rezultat?

    Zlozyc wniosek o wszcecie egzek do komornika. Jezeli nie wiesz gdzie
    aktualnie mieszka dluznik i gdzie pracuje to komornik powinien stosownie
    do art 761/1 k.pc. zwrocic sie do wlasciwych instytucji (np. biuro
    meldunkowe,) o dane niezbędne do prowadzenia egzekucji. Skuteczny
    komornik powinien sobie poradzić. Wierzyciel moze wybrac komornika w
    granicach okregu apelacyjnego.

    --
    Pozdrawiam, Daniel
    mailto: d...@h...pl