  • 1. Data: 2009-09-14 14:41:03
    Temat: Prosba o krotka porade
    Od: Arturo <i...@g...com>

    Witam,
    zamowilem wykonanie okularow; wplacilem zadatek. (swistek zawierajacy:
    pieczec optyka, kwote zadatku, kwote do zaplaty, termin realizacji).
    Podczas odbioru calosci okazalo sie ze jedno szklo plastikowe ma wade;
    nie przyjalem - poprosilem o wymiane. Za drugim razem okazalo sie ze
    wymienione szklo mialo inna wade a drugie bylo porysowane. Uzgodnilem
    ze wymienia mi na zupelnie inny rodzaj szkiel. Termin odbioru byl
    ustalony na czw/pt. W piatek dzwonie do optyka - okazuje sie ze beda
    na poniedzialek; dzis dzwonie okazalo sie ze trzecia para szkiel jest
    uszkodzona i zamowlili kolejna bo niby jestem zbyt wymagajacym
    klientem. Oczywiscie nie dali mi gwarancji ze z czwarta zamowiona para
    bedzie wszystko ok. Z racji klopotow i zmiany podejscia na gorsze dzis
    zrezygnowalem z calosci i zarzadalem zwrotu pieniedzy na co optyk
    przystal.
    Pytanie jest nastepujace: poniewaz to byl zadatek czy nalezy mi sie
    jego dwukrotna wartosc? Z gory dzieki za odpowiedzi i wskazanie
    odpowiedniej ustawy. Wprawdzie czytalem KC odnosnie zadatku ale...nie
    do konca zrozumialem paragraf.
    Pozdrawiam

    ps. nie chodzi mi o naciagniecie optyka na dodatkową kase tylko o
    zasady (stracilem kupe czasu na dojazdy + paliwo + wydatki na
    telefony).

  • 2. Data: 2009-09-14 15:31:45
    Temat: Re: Prosba o krotka porade
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Arturo wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > ps. nie chodzi mi o naciagniecie optyka na dodatkową kase tylko o
    > zasady (stracilem kupe czasu na dojazdy + paliwo + wydatki na

    Kwestię zadatku reguluje przepis KC, który pewnie czytałeś (art. 394 bodaj).
    Po pierwsze, na świstku musi być napisane, że to zadatek, a nie np.
    zaliczka. W takiej sytuacji jak opisana masz wybór: albo żądać odszkodowania
    od optyka na podstawie art. 471 KC albo zwrotu podwójnej wysokości zadatku.

    --
    .B:artek.