    From: "mikolajczyk" <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pronienie - smierc dziecka
    Date: Tue, 30 Nov 2004 13:13:45 +0100

    news:cofs1r$g72$3@news.onet.pl...
    > Użytkownik "mikolajczyk" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jednak pewien drobiazg, który pomijasz. Osobą uprawnioną do
    > otrzymania
    > świadczeni - bo celowo uchylam się od sformułowania odszkodowania z tytułu
    > urodzenia dziecka, które to zawsze budziło u mnie uśmiech - jest jednak
    > rodzic. Ten ani zdolności prawnej nie nabywa, ani nie traci. Cała rzecz
    > jest
    > w tym, jak to w ustawie unormowano. Z tego co wiem, to świadczenie należy
    > sie i z tytułu urodzenia się dziecka, ale również poronienia. Tylko różne
> [...]

    Wlasnie rozmwialem z ZUS-em. Zasilek przysluguje za martwo urodzone dziecko.
    Szpital wystawaia akt urodzenia i jednoczesnie akt zgonu. Jesli szpital
    potraktuje wydarzenie jako poronienie - wtedy ZUS nie wyplaca zasilku
    pogrzebowego.
    Przypadek jest autentyczny - szpital i rodzice prowadza spor - dziecko
    urodzilo sie w 20 tygodniu ciazy - szpital zakwaifikowal to jako poronienie.
    Rodzice twierdza ze bylo to urodzenie martwego dziecka. ZUS twierdzi - ze to
    nie on okresla granice miedzy poronieniem a martwym porodem. Zus jedynie
    potrzebuje aktu zgodnu ze szpitala. Wietrze tu sprzecznosc ustawy o ochronie
    zycia ( ta okresla plod jako osobe od momentu poczecia ) i praktyke medyczna
    ( ta okrsla plod jako osobe dopiero po 22 tygodniu ciazy. W zwiazku z
    powyzszym - ustawa o ochronie zycia stoi w poprzek z medycyna, albo medycyna
    okresla pojecie " czlowiek" arbitralnie i nieracjonalnie.
    M.M