    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Date: Fri, 30 Mar 2018 06:41:02 +0200
    <d4huC.47673$2b7.12337@fx16.ams1>
    <mahb533uguc3$.b449l5qyooa3.dlg@40tude.net>
    <5aba342a$0$31359$65785112@news.neostrada.pl>
    <cyruC.27994$vC2.8540@fx22.ams1> <p9e100$ja2$4@node2.news.atman.pl>
    <JnzuC.84411$iI7.31468@fx06.ams1> <p9f7ob$ooo$4@node2.news.atman.pl>
    <oLFuC.81004$LL6.53102@fx09.ams1> <p9fa81$ooo$7@node2.news.atman.pl>
    <f7GuC.49898$2b7.27630@fx16.ams1> <p9gfhl$8pa$1@node1.news.atman.pl>
    <6HWuC.89466$cC7.59133@fx19.ams1>
    <5abc7748$0$1008$65785112@news.neostrada.pl>
    <r2%uC.161554$QG4.25600@fx23.ams1> <p9hvj7$854$1@node2.news.atman.pl>
    <xUfvC.94168$VW3.4296@fx18.ams1>

    > Np. przerzucanie się paragrafami w trakcie takiej interwencji.
    > Bezsensowna słowna przepychanka, która do niczego nie prowadzi, poza
    > potencjalną eskalacją konfliktu.

    Czyli dochodzisz do wniosku, że nie warto znać swoich praw, bo
    korzystanie z nich jest postawą eskalacyjna?

    > Poza tym, wydaje mi się, że jak ktoś ma
    > tak wielką niechęć do policji, to to widac, bo wbrew stereotypom, tam są
    > normalni ludzie a taką niechęć się łatwiej wyczuwa niż ukrywa.

    Od razu wielka niechęć. Ja po prostu zdaję sobie sprawę, ze policja nie
    jest dla mojej wygody czy żeby mi pomóc i tyle. Oraz że lepiej unikać z
    nimi kontraktów dopóki nie jesteś zmuszony. Prawdę mówiąc w większości
    przypadków nie miałem z nimi jakiś wybitnie nieprzyjemnych sytuacji i
    zaczynało się na dzień dobry i kończyło na do widzenia. Ze względną
    kulturą po środku.

    To co obserwujesz tutaj jest dokładnie tym o czym pisałeś - eskalacja
    (na szczęście tylko w necie) spowodowaną wypowiedziami strony przeciwnej
    (głównie w postaci Roberta), który broni swoich kumpli cokolwiek by nie
    odwinęli i sprowdza dyskusję do poziomu Barei i dowcipów o milicjantach.

    > Nigdy nie zdarzyła mi sie sytuacja, aby musiał coś z tym robić. Przy
    > czym nie jestem osobą, która jakoś specjalnie unika prowadzenia rowerów
    > w zimie. Zresztą o tyle jest to bez znaczenia, że kopiąc się z koniem na
    > bieżąco osiągnie się mniej, nie sądzisz?

    Kopać się rzeczywiście nie warto, znać swoje prawa już tak. Dla
    przykładu "za studenta" zdarzało mi się dyskutować z funkcjonariuszami
    an temat picia piwa i tłumaczenia im, że nie ma zakazu picia w miejscach
    publicznych. I to działało (obecnie nadeszła wolność wprowadzona przez
    człowieka wolności i już zakaz jest).

    > Zadałem już to pytanie cef'owi. ZCP miałes jakieś średnio-fajne
    > przypadki z policją gdy robiłeś komuś resuscytacje

    Bez przesady - nie resuscytacje i nie jakieś bardzo średnio fajne. Po
    prostu chcieli ode mnie dowód a ja nie miałem. Na dołek nie wzięli -
    dostali dane na głębę i chcieli, żebym czekał aż przewalą to przez
    bęben, a ja podziękowałem i powiedziałem, że jeśli nie wykonują jakieś
    konkretnej czynności, to dziękuję i dowiedzenia. NIe biegli za mną;)

    Tak jak pisałem - za studenta tłumaczenie , ze zakaz alko dotyczy ulic
    placów i placów zabaw a nie miejsc publicznych, kontrolę samochodu (ale
    jak pisałem to akurat przebiegło w miłej atmosferze), trzeźwy poranek
    dla rowerzystów.

    Ale głównie chodzi o idiotyczne wypowiedzi rzeczników i Robertów, którzy
    zamiast jak ich kumple coś odwiną to przyznać, że spieprzyli, to bronią
    ich bez sensu. I masz poczucie, że wszelkie akcje z youtuba czy portali
    dotyczą ciebie, bo w końcu oragny policji całkiem oficjalnie mówią, ze
    wszystko odbyło się zgodnie z procedurami i tak ma być. To właśnie
    powoduje, że całym przekonaniem piszę, że policja nie jest dla
    obywatewli, ale sama dla siebie i jak komuś pomogą to raczej
    przypadkiem. Jak zaszkodzą to też raczej z powodu chęci wyrobienia
    sttystyki a nie na złość, tylko prawdopodobieństwo, że ci zaszkodzą jest
    o rząd wielkości większe, niż że ci przypadkiem pomogą.

    Shrek