  • Data: 2018-03-23 22:39:26
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-03-18 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    > Oj chyba nie, przyjmując, że ten wczesniejszy tekst oddaje prawdę:
    > "specjaliści z zakresu medycyny sądowej w swoim sprawozdaniu z sekcji
    > zwłok napiszą, że do jego nagłej śmierci doszło najprawdopodobniej w
    > wyniku wspólnego działania trzech czynników: - przyjęcia wysokich,
    > toksycznych dawek amfetaminy, tramadolu oraz substancji z grupy
    > syntetycznych katynonów, - kilkukrotnego rażenia prądem z paralizatora,
    > - oraz z powodu wywierania - prawdopodobnie wielokrotnego - silnego
    > ucisku na szyję przez osobę lub osoby drugie podczas obezwładniania.
    > (http://www.tvn24.pl)"

> [...]
    To uściślę:

    Biegli wskazali trzy możliwe przyczyny, a policjanci o jednej z nich
    mogli niemieć pojęcia (narkotykach). Oskarżyć o zabójstwo nie sposób. O
    narażenie na śmierć? - nad tym się nie zastanawiałem. Normalnym
    następstwem użycia tasera śmierć nie jest. Z drugiej strony taser, to
    taser. Co do zasady niby wykluczyć niemożna, a jego bezprawność użycia
    uchyla specjalna ustawa dająca prawo użycia go w niektórych wypadkach.
    Tu to wyłączenie nie zachodziło. Sądzę, że pomysł z narażeniem nie jest
    zły. Ale to nadal nie zabójstwo.