    From: <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Program nie daje się zainstalowa
    Date: 18 Jan 2002 16:14:03 +0100

    "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał(a):

    > Jakie przysługują mi uprawnienia w związku z zakupem licencjonowanego
    > programu, który w żaden sposób nie daje się zainstalować. Na opakowaniu jest
    > napisane, iż do pracy programu potrzebny jest system operacyjny Windows ME -
    > niestety w tym systemie nie daje się zainstalować programu.
    > Na innym komputerze z systemem operacyjnym Windows 98 wszystko jest OK.

    Proponuję moją ulubioną rękojmie za wady.

    KC Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
    rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na
    cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia
    rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
    kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

    Twój komputer odpowiada wymaganiom sprzętowym a program nie współpracuje z
    systemem, z którym według informacji współpracować powinien. Zachodzą więc
    okliczności, w których rzcz nie ma właściwości, o których itnieniu zostałeś
    poinformowany (poprzez informacje o produkcie na pudełku).

    Konsekwencją teo stanu rzeczy jest:

    KC Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną
    od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania,
    jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady
    są nieistotne.

    pozdrawiam
    thewind