  • Data: 2023-04-18 19:01:42
    Temat: Re: Procedury dotyczące ukraińskiego zboża
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-04-18 o 14:09, J.F pisze:

    > Ale po co wwozic na tranzyt, skoro mozna jako normalny import?

    Żeby trąbić, że to nie import i nikomu (a szczególnie polskim rolnikom)
    nie zagraża, bo to wyjedzie a ci co sieją niepokój -tuskowe szczekaczki-
    robią to po to,
    żeby wzburzyć polską wieś (czy jakoś tak prezes mówił)

    > No to chyba pasuje - przyszły zniwa i ktos kupił, tanio, bez cła.

    Tak, to już normalny biznes, tyle tylko, że rolnik czy górnik to takie
    sektory,
    o które teoretycznie państwo powinno zadbać, żeby nie padły.
    Choć nie wiem dlaczego - po mnie pewnie nikt płąkać nie bedzie
    jak padnę a na programy ochronne nie liczę.

    > Moze zawnioskował, a naczelnik sie zgodził.
    >
    > Ewentulnie nic nie wnioskował, zboze nie wyjechalo, a naczelnikowi
    > pozostało naliczyc należne cło - zerowe :-)

    No nie zupełnie. Już nie pamiętam ale po wprowadzeniu
    unijnego kodeksu celnego zamknięcie procedury nie jest takie proste
    i chciałbym zobaczyć minę gwaranta (zobowiązanego)
    jak by mu urząd celny prawidłowo zakończył procedurę tranzytu.
    Ja zamykałem kiedyś (przed 2004) jak mi brakowało zwrotek
    do rozliczeń VAT i mimo, że wszystkie kwity urzedowe były,
    to dlatego, że sam wiozłem, to chcieli mi dług celny wcisnąć.