    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Procedury dotyczące ukraińskiego zboża
    Date: Sun, 16 Apr 2023 12:37:29 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > Reszta unii też ma, pewnie nawet więcej.
    > Czemu u nich (nie licząc Słowacji i Węgier) nie ma tego problemu?

    W Polsce jest już problem _polityczny_ bo rolnicy zaczęli poważniej
    protestować a wybory do Sejmu w tym roku. IMHO jest parędziesiąt
    procent szans że protesty "wtórne" rolników zostaną zainspirowane
    także w innych krajach UE. Tak za 2:4 tygodnie będzie raczej widać
    czy (politycznie znaczące) protesty rolników ograniczą się do RP3.
    <cynizm> Politycznie to maskowanie ostrością reakcji (pijany marsz) jak
    bardzo dotąd już spierdolili. To jest wariacja na temat tego do czego
    politycy są zdolni jak im smród przegrania wyborów w gacie
    zajrzy. </cynizm>

    Kompetentna opozycja IMHO leciałaby po linii że jest im przykro że na
    skutek niekompetencji rządu PiS (co najmniej spóźniona reakcja) aż tak
    drastyczne/drakońskie kroki RP3 mogą okazać się potrzebne/konieczne.
    Sztuka polega na tym jak być za Ukrainą, polskimi rolnikami i tańszą
    żywnością równocześnie.

    --
    A. Filip