eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Procedury"... › Re: "Procedury"...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Procedury"...
    Date: Sun, 11 Apr 2010 15:01:56 +0200
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 68
    Message-ID: <hpshau$mq5$1@inews.gazeta.pl>
    References: <Pine.WNT.4.64.1004101319260.2932@quad> <hpps4k$anv$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@z...googlegroups.com>
    <hppuib$op4$1@news.task.gda.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>
    <hpqga3$1b4$2@inews.gazeta.pl> <hpqh2d$cmv$1@news.onet.pl>
    <z7xq422fb17o$.1uu0b2cxof2gc$.dlg@40tude.net> <hpsf3r$mmv$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 84-234-42-209.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1270991006 23365 84.234.42.209 (11 Apr 2010 13:03:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Apr 2010 13:03:26 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:635504
    [ ukryj nagłówki ]


    "onet" hpsf3r$mmv$...@n...onet.pl

    > Przeczytaj jeszcze raz i zastanów sie, co napisałeś. Żołnierz (a ten pilot był
    żołnierzem), ma obowiazek wykonywać rozkazy, nawet
    > jeśli grożą one jego śmiercią. W prawodawstwie polskim nie ma rozróżnienia czasu
    wojny i pokoju w kwestii wykonywania rozkazów.
    > Jesli każdy żołnierz (bo dlaczego tylko pilot ?) ma mieć prawo kwestionowania
    rozkazów które zagrażają jego zdrowiu lub życiu jego
    > lub kolegów (np. saper, kierowca czołgu, etc) to rozwiążmy armię już teraz a za
    oszczędności kupimy osobiste samoloty dla każdego
    > ministra.

    Przełożony ma prawo do wydania rozkazu typu ,,proszę strzelić sobie w głowę''?

    Ty nawet kwestionujesz artykuł 134 konstytucji. :)

    -=-

    Poza tym... Hm... Czy Ty myślisz, że tam było sto lat na dywagacje?
    Pilot schodził do lądowania, w pewnym momencie kontrolerzy zauważają,
    że samolot podchodzi źle, podają korekcje, tłumaczą zagrożenie, aż
    wreszcie zabraniają lądowania -- co piloci ignorują. Piloci mają
    kilka sekund na podjęcie decyzji o:

    -- lądowaniu w krzakach tuż przed pasem i 150 metrów obok osi pasa
    -- ponownym podejściu do lądowania na tym samym lotnisku
    -- lądowaniu w Mińsku lub innym mieście, na prawdziwym lotnisku

    dodają ,,gazu'', aby poderwać samolot (obojętne, co postanawiają,
    trzeba poderwać) i za chwilę tłuką w drzewa, jedno z drzew odrywa
    lewe skrzydło -- jest za późno na jakiekolwiek naciski.


    IMO po prostu zabrakło czasu na jakiekolwiek naciski ,,władzy''.

    Jest to ewidentny błąd pilota. Tam nie ma miejsca (czasu!) na naciski.
    Pilot podchodzi do lądowania, wie o tym, że schodzi za szybko, ignoruje
    obsługę lotniska (przełożony wg Ciebie nakazuje lądowanie przed pasem?)
    i tłucze w drzewa przy próbie wznoszenia się.

    Myślenie pilota jest ,,poprawne'', ale kontroler wie lepiej od niego,
    jak leci samolot względem lotniska (bo on widzi lecący samolot) i jakie
    zagrożenia czyhają na ten (i inne) samolot na tym, lotnisku. Mógł
    bezpiecznie wylądować, gdyby słuchał poleceń kontrolerów, którzy
    przekazywali informacje o zbyt ostrym schodzeniu -- przedwczesnym lądowaniu.

    Pilot najwyraźniej uznał, że pas jest nie tam, gdzie był naprawdę.
    O tyle śmieszne/tragiczne, że lotnisko było kontrolowane przez
    Polaków na kilka dni przed tym lądowaniem. Samolot na pewno był
    zaopatrzony w poprawną aparaturę :) umożliwiającą bezpieczne
    lądowanie po omacku nawet bez Instrument Landing System,
    o ile lotnisko było tam, gdzie powinno było być. :)

    Ale jak przy Jakubowicz durny informatyk jedynie
    sformatował dysk, tak tutaj ktoś zlekceważył błędy.

    Ruscy są imo bez zarzutu! :) Podobnie z przełożonymi pilotów i w pewnym
    sensie z samymi pilotami. Winnych wręcz nie ma. :) Wina jest tutaj rozmyta
    jak zwykle w Polsce -- każdy dodał swój kamyk i w konsekwencji doszło do
    tragicznego wypadku. Po części winni są piloci (choć byli doświadczeni,
    to jednak za mało) po części winni są sami Ruscy, po części winni są
    przełożeni pilotów, którzy zlecili/zaplanowali lądowanie na ,,lotnisku''
    bez ILS, po części winni są ci, którzy lotnisko oglądali przed wizytami
    premiera i prezydenta...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1