  • 21. Data: 2005-08-02 14:27:31
    Temat: Re: Procedura przedsądowa Intrum Justitia - proszę o wskazówki.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:dcmguo$3o5$2@inews.gazeta.pl...

    > Zapłacić rachunki i czekać, czy tepsa upomni się o odsetki.
    > Spokojnie bym siedział i czekał, aż się przedawnią.

    Pomysł zacny. Ma jedną wadę. Wpłacając należność przerywasz bieg
    przedawnienia oraz tracisz kartę przetargową.

  • 22. Data: 2005-08-04 19:46:47
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:dcmguo$3o5$2@inews.gazeta.pl...

    > Pomysł zacny. Ma jedną wadę. Wpłacając należność przerywasz bieg
    > przedawnienia oraz tracisz kartę przetargową.

    Nie. Podpisując umowę o spłatę w ratach (czy inny papierek) przerywasz
    bieg przedawnienia, a nie spłacając część. Sądy wychodzą z założenia, że
    jeśli nie ma wyraźnego uznania długu, to częściowa wpłata jest uznaniem
    długu do wysokości tejże wpłaty.
    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 23. Data: 2005-08-04 20:06:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    że
    > jeśli nie ma wyraźnego uznania długu, to częściowa wpłata jest

    A jakiś przykład z orzecznictwa, bo choć wydaje mi się to niezłym
    pomysłem, tym nie mniej w znanych i dotąd wypadkach tak nie bywało.