  • 1. Data: 2003-01-31 18:07:27
    Temat: Problemy z zarządcą wspólnoty mieszkaniowej.
    Od: blaryw <b...@b...com>

    Witam,

    nie wiem czy piszę na właściwą grupę, ale wydaje mi się że tak ;-).
    Problem jest następujący: są dwa bloki jeden jest pod zarządem
    spółdzielni mieszkaniowej, drugi zaś wspólnoty mieszkaniowej. Razem z
    kilkoma osobami chcieliśmy zrobić lokalną sieć komputerową (połączyć
    komputery kablem). Wystosowaliśmy odpowiednie pismo do spółdzielni i
    ta się zgodziła, ale zastrzegła iż w bloku którym zarządza współnota
    musi być jej zgoda. I tu zaczynają się problemy. Wspólnota wybrała
    zarządcę (starszego pana emeryta) który ma się zajmować sprawami
    bieżącymi. On niestety nie wiedzieć czemu stwarza nam problemy.
    Dowiedzieliśmy się, że we wspólnocie decyduje większość zebraliśmy
    podpisy od mieszkańców (na 40 mieszkań udało się zebrać 35 podpisów).
    Złożyliśmy je do spółdzielni i ta wydała nam zgodę na wykonanie ins-
    -talacji sieci. Sieć została zrobiona, mieszkańcy nie mieli większych
    zastrzerzeń, lecz oto pan zarządca poszedł do spółdzielni z pretensjami
    że on jako przedstawiciel zarządu nie wyraża na to zgody. I oto dziś
    dostaję pismo od spółdzielni, gdzie jest napisane, że muszę dostać
    zgodę zarządu wspólnoty albo oni zgłoszą to do Urzędu Nadzoru
    Budowlanego w Lublinie.
    I teraz oto moje pytania:
    - czy złożone podpisy mieszkańców bloku gdzie zarządza wspólnota są
    ważne na mocy prawa, czy też decyduje wybrany zarządca,
    - czy wspólnota bądź też spółdzielna lub ktoś inny ma prawo zerwać
    nam kable lub kazać je usunąć pod groźbą grzywny.

    Będę wdzięczny ze wszelką pomoc, dodam, że szukałem już na ten temat
    na google lecz chciałbym się upewnić jak jest w tym przypadku.

    --
    blaryw GG:1027096
    http://rtfm.bsdzine.org/

  • 2. Data: 2003-01-31 19:44:37
    Temat: Re: Problemy z zarządcą wspólnoty mieszkaniowej.
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "blaryw" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Będę wdzięczny ze wszelką pomoc, dodam, że szukałem już na ten temat
    > na google lecz chciałbym się upewnić jak jest w tym przypadku.

    Zagadaj lepiej na grupie pl.rec.dom lub na forum Gazety Wyborczej (jest
    takie forum o wspolnotach).

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-31 20:33:47
    Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>

    http://www.zarzadca.pl
    Tutaj chyba znajdziesz to co potrzebujesz.
    Krzys

  • 4. Data: 2003-01-31 23:01:53
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Wydaje mi sie ze zarzadca ma prawo podejmowac decyzje zwiazane z zarzadem
    zwyklym (eksploatacja itp). Natomiast pozostale decyzje sa podejmowane
    decyzja wspolnoty (uchwala). Uchwala moze byc podejmowana na zebraniu
    mieszkancow ale moze tez byc chyba podejmowana poprzez zebranie podpisow
    wlascicieli lokali (tutaj uwaga - mieszkaniec to niekoniecznie wlasciciel
    lokalu czyli czlonek wspolnoty). Chcesz to Ci moge podeslac tresc ustawy
    (krotka jest :) ). _Wydaje_mi_sie_ ze jesli Wasze pismo potraktujecie jako
    "Uchwale wspolnoty mieszkaniowej" podpisana przez wiekszosc czlonkow
    wspolnoty (wiekszosc liczy sie po powierzchni lokali ale wspolnota moze
    podjac decyzje ze 1 czlonek = 1 glos) to jest na Waszym. Ale ja bym to moje
    "wydaje mi sie" jeszcze zweryfikowala :).

    pzdr
    aska

  • 5. Data: 2003-02-01 16:30:25
    Od: blaryw <b...@b...com>

    On Fri, 31 Jan 2003 23:01:53 GMT, Joanna Bałuszek <j...@b...pl> wrote:
> [...]
    > podjac decyzje ze 1 czlonek = 1 glos) to jest na Waszym. Ale ja bym to moje
    > "wydaje mi sie" jeszcze zweryfikowala :).

    Będe bardzo wdzięczny, jeśli mi podeślesz treść tej ustawy. Pisałem
    na priva, ale mail nie dochodzi. Dziękuję wszystkim za pomoc.
    pozdrawiam

    --
    blaryw GG:1027096
    http://rtfm.bsdzine.org/

  • 6. Data: 2003-02-01 22:34:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, blaryw wrote:

    >+ On Fri, 31 Jan 2003 23:01:53 GMT, Joanna Bałuszek <j...@b...pl> wrote:

    >+ > Wydaje mi sie ze zarzadca ma prawo podejmowac decyzje zwiazane z zarzadem

    Wszystko co piszesz też mi się wydaje :) Czytałem tak z pół roku
    temu (powód: aktualnie jestem zamieszany w małą wspólnotę z własnym
    ["osobistym"] zarządem). Może drobiazg:
    [...]
    >+ > _Wydaje_mi_sie_ ze jesli Wasze pismo potraktujecie jako
    >+ > "Uchwale wspolnoty mieszkaniowej" podpisana przez wiekszosc czlonkow

    ...to takie pismo nie powinno zostać "potraktowane" *po* sporządzeniu
    (bo ktoś podniesie taki zarzut i powie że tylko opinię podpisywał,
    a nie uchwałę !) tylko *przed*.
    [...]
    >+ Będe bardzo wdzięczny, jeśli mi podeślesz treść tej ustawy.

    A weź i zassij sobie "paczkę" z komentarzami:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/prawo_nieruchomos
    ci.html

    Są wzory pism, a na "wytłuszczonym" linku:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/spi
    s_tresci.html

    ...znajdziesz link do "ustawy wspólnotowej":
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/lok0427.html

    pzdr, Gotfryd