    From: blaryw <b...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problemy z zarządcą wspólnoty mieszkaniowej.
    Date: Fri, 31 Jan 2003 18:07:27 +0000 (UTC)

    Witam,

    nie wiem czy piszę na właściwą grupę, ale wydaje mi się że tak ;-).
    Problem jest następujący: są dwa bloki jeden jest pod zarządem
    spółdzielni mieszkaniowej, drugi zaś wspólnoty mieszkaniowej. Razem z
    kilkoma osobami chcieliśmy zrobić lokalną sieć komputerową (połączyć
    komputery kablem). Wystosowaliśmy odpowiednie pismo do spółdzielni i
    ta się zgodziła, ale zastrzegła iż w bloku którym zarządza współnota
    musi być jej zgoda. I tu zaczynają się problemy. Wspólnota wybrała
    zarządcę (starszego pana emeryta) który ma się zajmować sprawami
    bieżącymi. On niestety nie wiedzieć czemu stwarza nam problemy.
    Dowiedzieliśmy się, że we wspólnocie decyduje większość zebraliśmy
    podpisy od mieszkańców (na 40 mieszkań udało się zebrać 35 podpisów).
    Złożyliśmy je do spółdzielni i ta wydała nam zgodę na wykonanie ins-
    -talacji sieci. Sieć została zrobiona, mieszkańcy nie mieli większych
    zastrzerzeń, lecz oto pan zarządca poszedł do spółdzielni z pretensjami
    że on jako przedstawiciel zarządu nie wyraża na to zgody. I oto dziś
    dostaję pismo od spółdzielni, gdzie jest napisane, że muszę dostać
    zgodę zarządu wspólnoty albo oni zgłoszą to do Urzędu Nadzoru
    Budowlanego w Lublinie.
    I teraz oto moje pytania:
    - czy złożone podpisy mieszkańców bloku gdzie zarządza wspólnota są
    ważne na mocy prawa, czy też decyduje wybrany zarządca,
    - czy wspólnota bądź też spółdzielna lub ktoś inny ma prawo zerwać
    nam kable lub kazać je usunąć pod groźbą grzywny.

    Będę wdzięczny ze wszelką pomoc, dodam, że szukałem już na ten temat
    na google lecz chciałbym się upewnić jak jest w tym przypadku.

    --
    blaryw GG:1027096
    http://rtfm.bsdzine.org/