    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problemy z ZUS-em
    Date: Tue, 3 Aug 2004 00:25:56 +0200

    Użytkownik "WitekS" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:celoml$38f$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Obecnie czekam za 4 opinią biegłych, która moim zdaniem wynika
    bezpośrednio
    > z poprzednich opinii biegłych (bez komentarza)
    > Czy to jest normalne, że ZUS może pisać i robić co chce i tak musi być?
    Nikt
    > za to nie odpowiada?

    Dokąd sąd będzie ich wnioski dowodowe dopuszczał, to tak będzie. Jeśli będą
    pisać mądrze, to faktycznie może to chwilę potrwać.

    > Obecnie z powodów zdrowotnych nie mam szans na pracę (nikt nie chce
    > zatrudnić człowieka z padaczką) a sprawa o rentę ciągnie się od roku, czy
    > związku z tym napisanie przezemnie prośby o przyspieszenie postępowania
    > miałoby jakiś sens? (od ostatniego posiedzenia 21.06,2004 minęło trochę
    > czasu)?

    Ale na opinie biegłych tyle się czeka. To przykre i rozumiem Ciebie, ale
    jednak.

    > Czy lekarz orzecznik ZUS wydając opinię niezgodną z opinią lekarza
    > prowadzącego (specjalizacja II stopnia) i 2-ma składami biegłych lekarzy
    > sądowych może być jeszcze orzecznikiem?

    Rzecz w tym, że nie wiadomo, który ma racje. Wydanie opinii, to nie sejm.
    Przewaga głosów nie ma znaczenia. Podejrzewam, że przewlekłość Twojej sprawy
    wynika stąd, że sąd dostał pewnie trzy opinie wzajemnie się wykluczające.
    Teraz musi powołać biegłego, który będzie na tyle silny autorytetem, że nikt
    już opinii jego nie podważy. Ale tacy ludzie mają wiele pracy i stąd to
    trwa.

    > Moja sytuacja znacznie się pogorszyła dzięki ZUS-owi, ale czy to musi być
    > regułą?

    Całę zamieszanie niekonieczniemmusi być winą ZUS-u jako instytucji. Gdyby
    opinie lekarzy były zbieżne, to pewnie już dawno by to załatwiono. Zauważ,
    ze ZUS, to zespół ludzi. Żadna z tych osób nie jest bezpośrednio
    zaintreresowana przedłużeniem Twojej sprawy. Powiem więce, że najchetniej
    chciała by mieć ją z głowy. No ale ZUS ma swoje przepisy, których musi
    przesztrezgać. Może z zewnątrz patrząc, są to głupie przepisy, ale jednak.

    Pomysł OPIX-a dotyczący gminy jest bardzo mądry. Jeśli nie masz innych
    dochodów, to powinieneś coś od nich wyciągnąć. Co do samej sprawy, to
    pamiętaj o wniosku o zasądzenie tej renty wraz z odsetkami karnymi. Wniosek
    możesz złożyć już teraz, jeśli tego nie zrobiłeś. Tyle procent w żadnym
    banku nie dostaniesz.

    Ze skargą do Trybunału, to bym jednak poczekał. Trzy miesiące, czy nawet rok
    przy czterech kolejno powoływanych biegłych, to niestety musi trwać.