    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 3 Nov 2011 16:09:19 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Problem z zastawem - po wielu miesiącach

    On Thu, 3 Nov 2011, MZ wrote:

    > Mi z kolei na podstawie tego kawałka "Sprzęt miał fakturę na jego
    > żonę, nie zawieraliśmy żadnej umowy pisemnej" wychodzi że wiedział w
    > momencie przyjmowania sprzętu.

    Racja.
    No to wszystkie "plusy" zastawu można sobie zwinąć w rulonik,
    "zła wiara", nie doczytałem.

    > Policjant, jak z kolei mi wynika:), pojawił się jakiś (dłuższy) czas
    > później, nasłany na wątkotwórcę zamiast pojawienia się dłużników,

    No to też racja.

    I do tego jak oglądał fakturę *przed* przyjęciem zastawu, to
    również "zła wiara" (wiedział, że sprzęt nie jego).
    No to dobrze całość nie wygląda :]

    > Dokładnie tak.

    Ale skoro optymistycznie czytałem, zaś wychodzi inaczej,
    to z okazji "złej wiary" nie działa również art.169.
    A to by znaczyło, że *nie* kupił tych lapków i naprawdę
    ma obowiązek je wydać (a z mężem szarpać się osobno).

    Khm... thx za sprowadzenie do poziomu i teraz obalaj
    proszę tezę odwrotną ;)

    Jak rozumiem, rozważana wersja: "kupił z zastrzeżeniem prawa
    odkupu wg 593 KC, ale przecież wiedział ze kupuje rzecz
    nie stanowiącą własność pozornego sprzedawcy".
    Czy tak?

    pzdr, Gotfryd