    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zastawem - po wielu miesiącach
    Date: Thu, 03 Nov 2011 14:48:57 +0100

    W dniu 2011-11-03 14:10, Morian pisze:
    > Witam
    >
    > Borykam się z problemem, bardzo proszę grupowiczów o poświęcenie
    > chwili i doradzenie w tej sprawie.
    >
    > W marcu 2010 roku dostałem propozycję od faceta z mojej miejscowości,
    > abym wziął w zastaw 2 laptopy (netbooki) na miesiąc czasu w zamian za
    > kilkaset zł.
    > Po miesiącu facet miał mi oddać pieniądze wraz z dodatkową kwotą dla
    > mnie, a laptopy miały wrócić do niego. Sprzęt miał fakturę na jego
    > żonę, nie zawieraliśmy żadnej umowy pisemnej.

    Kilka pytań pomocniczych:
    1. czy udzielanie takich pożyczek/prowadzenie komisu praktykujesz
    częściej czy było to okazjonalne? Pytanie w sensie: czy świadczysz tego
    typu usługi oficjalnie?
    2. czy razem z laptopami dostałeś tą fakturę zakupu jako dokumentację
    źródła pochodzenia czy Ci ją tylko pokazał? Czy zakup był na panią
    Xksińską czy na firmę pani Xsińskiej?
    3. Czy masz jakichkolwiek świadków na umowę ustną z facetem?

    Na chłopski rozum to sprawa wygląda(ć powinna) tak: przyszedł jeden
    facet do drugiego i okazjonalnie zaproponował mu kupno dwóch netbooków
    (dokumentując prawo do dysponowania nimi fakturą zakupu na żonę) za
    kwotę x, prosząc żeby ten co kupił się wstrzymał z ich ewentualną dalszą
    odsprzedażą o miesiąc bo może będzie chciał je odkupić. Po miesiącu nie
    odkupił, więc po x miesiącach nowy posiadacz je zbył jako że były mu
    zbędne. Tej wersji raczej się trzymaj, bo inaczej podpadasz USowi
    (świadczenie usług komisowych bez DG, nieudokumentowane przychody,
    lichwa, itp itd), co żona tego pana może skrzętnie wykorzystać żeby Ci
    narobić smrodu.

    Lepiej, żebyś miał tą fakturę u siebie (albo chociaż kopię) bo inaczej
    będziesz musiał dodatkowo oświadczać, że pochodzenie sprzętu który
    nabyłeś było nią udokumentowane czyli że dano Ci ją do wglądu.

    Baba może Ci naskoczyć, było pilnować męża żeby nie wynosił sprzętu z
    domu. W ostateczności, jeśli mieli rozdzielność majątkową itd to Ty nie
    musiałeś o tym wiedzieć i niech sobie męża ściga. Jeśli sprzęt był
    kupiony na firmę pani Xsińskiej to sprawa się może o tyle skomplikować,
    że sprzętu od firmy nie powinieneś kupować "na gębę", a raczej firma nie
    powinna Ci go w ten sposób sprzedać.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: