    From: "PePe" <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z sąsiadem - hałas...
    Date: Wed, 6 Feb 2002 23:03:53 +0100

    Użytkownik "Crocodille" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:a1bnhs$bcf$1@news.tpi.pl...
    | Witajcie!
    |
    | Kupiłem niedawno mieszkanie i okazuje się, że u góry mieszka
    | niepokorny, bardzo hałaśliwy sąsiad (2-3 w nocy muzyka na full,
    | bez reakcji na uwagi i(...)

    kiedys, dawno temu, pisalem na grupie o klopotliwym gosciu puszczajacym
    glosno muze (w dzien)... postanowilem zadzwonic na 'telefon zaufania'
    policji i pogadac z policjantem, co powinni zrobic w takiej sytuacji....
    odpowiedzial mi, ze nie moga zrobic nic, gdy to jest poza godzinami
    ciszy nocnej. zacytowalem mu:
    Art. 51. (KW) § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem
    zakłóca spokój, porzadek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje
    zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia
    wolnosci albo grzywny.

    a gosciu mi mowi, ze skoro jest napisane 'spoczynek nocny', to tylko w
    czasie ciszy nocnej.... porazka... tlumacze mu, ze nie ma tam koniunkcji
    miedzy 'zakłóca spokój" oraz 'spoczynek nocny', a jedynie alternatywa, a
    policjant uparcie, ze nie moga, ze to tylko administracja moze...

    w ramach mojej 'walki' z sasiadem napisalem pismo do spoldzielni i do
    jego matki (z zalaczona kopia pisma do spoldzielni), a jezeli to nie
    bedzie skutkowalo, mysle o dzwonieniu na policje. niestety ten czlowiek
    w telefonie zaufania wzbudzil moje watpliwosci, ale co mi tam: co Wy
    myslicie, kto ma racje? jezeli o 15 szyby mi drżą od muzyki piętro wyzej
    to znajduje zastosowanie ten paragraf? jezeli zadzwonie na 997, a
    czlowiek z drugiej strony odmowi przyjecia zgloszenia i interwencji co
    moge zrobic? poprosic o imie, nazwisko, jakistam numer sluzbowy i
    stopien i interweniowac... no wlasnie... gdzie?

    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...