    From: ===Tomy=== <t...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z s?siadem - hałas...
    Date: Thu, 24 Jan 2002 01:44:42 +0100

    Cześć,

    <ciach>

    Zasada jest taka: każdy obywatel ma prawo do wypoczynku w ciszy i
    spokoju. Jednakże Twój przypadek może być trudny do sformułowania w
    kwestii "zakłócanie spokoju". Głośna rozmowa nie jest "wykroczeniem",
    a sytuacja tym samym trudna do zinterpretowania.

    Co innego awantura, bijatyka, hałas np. spowodowany głośną muzyką
    podczas ciszy nocnej.

    Inaczej może to wyglądać z pkt. widzenia kolektywu lokatorskiego.
    Jeżeli "głośne rozmowy" przeszkadzają innym lokatorom, to mając ich
    wsparcie (popracie) można to podpasować jako "zakłócanie ciszy nocnej"

    >Mam w zwiazku z tym pytanie: jak moge zlozyc na nich oficjalne doniesienie o
    >zaklocaniu spokoju w nocy i czy odniesie to jakis skutek?

    Spokojnie ... Wypytaj sąsiadów, czy im to także przeszkadza.
    Później, grzecznie bym poprosił, aby uszanowali porządek ciszy nocnej
    pomiędzy godz. 22.00-6.00 i powołał się na wspomniany przeze mnie
    artykuł.

    >Pozdrawiam,
    >Shoovie

    Pozdrawiam,