eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją - prośba o pomoc › Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Date: Fri, 28 Oct 2005 08:30:22 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <djsghm$rv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <djenir$8g3$1@nemesis.news.tpi.pl> <djfdmp$ie9$1@inews.gazeta.pl>
    <djfqog$fot$1@nemesis.news.tpi.pl> <n...@z...router>
    <djgbat$m0p$1@inews.gazeta.pl> <5...@z...router>
    <djm5pd$mmf$1@inews.gazeta.pl> <c...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1130481015 895 195.242.255.2 (28 Oct 2005 06:30:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Oct 2005 06:30:15 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <c...@z...router>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0543-2, 2005-10-27), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:337854
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Te przepisy zobowiązują sprzedawcę wobec sądu a nie wobec konsumenta.
    > Nie widzę powodu dla którego ten pierwszy w normalnym trybie reklamacyjnym
    > ma ponosić koszty szukając potwierdzenie zakupu w swoich rejestrach. To
    > nie musi być mały sklepik, który sprzedaje 3 sztuki czegoś-tam dziennie.

    We własnym interesie. Jak będzie musiał zrobić to w postępowaniu
    sądowym, to trochę więcej będzie to kosztowało. :)

    > Zresztą, dlaczego sąd właściwie ma żądać takiego dowodu? Przecież
    > sprzedawca nie będzie twierdził, że on nie istnieje, a że odrzucił
    > reklamację bo go nie przedstawiono.

    Żaden przepis nie uzależnia przecież odpowiedzialności sprzedawcy od
    przedstawienia czegokolwiek. To nie, odwołując się do sąsiednich
    tematów, ulga w komunikacji miejskiej, gdzie musisz przedstawić
    dokument. Odpowiedzialność istnieje albo nie istnieje obiektywnie.
    Sąd nie rozpatruje odwołania od decyzji sprzedawcy, a bada zasadność
    żądania - reklamacji. A ta wynikać będzie z faktu zawarcia umowy i
    istnienia niezgodności. Jeśli kupującemu uda się to udowodnić, to
    przecież nikogo nie będzie interesowało jaki był przebieg wcześniejszych
    kontaktów między stronami - może, ale bardzo wątpię, na poziomie kosztów
    postępowania...
    Nie ma przecież przeszkód (poza obawą o szybkość działania sądu -
    doręczenia pozwu), by reklamację zgłosić od razu w pozwie ;)

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1