    From: art <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z prawami autorskimi
    Date: Fri, 17 Mar 2006 23:03:24 +0000 (UTC)

    "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> wrote in
    news:dvfeoa$sis$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > rozumiem, ze nie macie nic na pismie, wiec moze was zaskarzyc, jesli
    > potrafi udowodnic, ze ma prawa do tego tekstu, ktorych nie ma jesli
    > jest tak jak piszesz... bo tutaj wazne jest, czy byliscie podani jako
    > autorzy tego tekstu, bo jesli nie, to wszystko wskazuje na to, ze byla
    > to tamta firma i nic do tego nie macie...

    Bbylismy podani na okladce, na stronie glownej i mozna bez watpienia
    zidentyfikowac kto jest autorem. Pojawila sie standardowa klauzula (c) by
    (nazwa firmy) i notka o "wszystkich prawach zastrzezonych", ale one
    dotycza przeciez tego konkretnego wydawnictwa, a nie mysli w nim
    zawartych.

    > hmmm, spytaj sie go czy wszystkie notatki masz mu przekazac, czy
    > zniszczyc
    >:), przeciez to jest smieszne :)

    no tak mi sie tez wydaje :) to tak, jakbym nie mogl np. napisac artykulu
    na ten sam temat, bo wiedze zdobylem przy pisaniu ksiazki i wydawca ma
    wylacznosc na moja wiedze - w ta strone to zmierza.

    > duuuzy blad :)

    Wiem, pierwszy i ostatni raz. Choc nie wiem czy dobrze rozumuje, ale z
    drugiej strony (zakladam zupelnie hipotetycznie) rownie dobrze my mozemy
    jako autorzy probowac mu udowodnic, ze ksiazka zostala wydana bezprawnie
    i bez naszej wiedzy, skoro nie ma na to papierow. (To jednak tylko w
    strefie zalozen, nie mam rzecz jasna zamiaru niczego takiego dowodzic.)

    > dobrze myslisz, gosciu chce was zastraszyc, jesli masz notatki,
    > nagrania, "dowody" tego, ze jestes autorem, nie masz problemu.

    no dobre kilkanascie kilogramow dowodow :)

    Pozdrawiam,M.