  • 1. Data: 2003-10-11 09:59:29
    Temat: Problem z firma windykacyjną
    Od: "Moskit" <m...@i...pl>

    Witam
    przyszło mi wezwanie do zapłaty prze firme windykacyjną. Podstawą jest jazda
    bez biletu w marcu 99r. Oczywiście niesłusznie wystawiony mandat. Do kogo
    mogę sie odwołać. (jestem osobą nie pracującą - skończyłem studia w tym
    roku). Acha Firma ściągająca długi na tej swojej karteczce napisała, że
    decyzja jest nieodwołalna. Proszę o radę, gdyż nie stac mnie na zapłatę 124
    zł. A Tym bardziej, że jest to jawne złodziejstwo. I jeszcze nanapisali coś
    takiego: "koszty uizyskania tytułu egzekucyjnego, klauzuli wykonywalności i
    ewentualnej egzekucji wyniosą ok. 303,11 zl i w całości obciążą dłużnika"
    Bardzo proszę o rade.

    Pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2003-10-11 18:42:21
    Temat: Re: Problem z firma windykacyjną
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Olej to. Przedawnilo sie w marcu 2000r.

  • 3. Data: 2003-10-11 19:28:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Odpisz im, że roszczenie się przedawniło. Tylko nie pisz, że stwierdzasz,
    że jesteś winny.

  • 4. Data: 2003-10-11 19:55:31
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Olej to. Przedawnilo sie w marcu 2000r.

    Przedawnilo sie faktycznie.Ale nie olewalbym tak do konca tylko odpisal im
    ze roszczenie jest przedawnione. Beda mieli swiadomosc ze w przypadku sporu
    sadowego podniesiesz zarzut przedawnienia i w ogole nie beda dochodzic
    roszczenia. W przeciwnym wypadku moga wniesc sprawe do sadu liczac na to ze
    nie podniesiesz zarzutu.

    Dan

  • 5. Data: 2003-10-11 20:45:46
    Od: "Sarajewo" <s...@g...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W przeciwnym wypadku moga wniesc sprawe do sadu liczac na to ze
    > nie podniesiesz zarzutu.

    Czyli kalkulacja polega na policzeniu czy kosztowniejszy jest znaczek
    pocztowy czy MPK w dwie strony :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2003-10-11 21:37:39
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > sadowego podniesiesz zarzut przedawnienia i w ogole nie beda dochodzic
    > roszczenia. W przeciwnym wypadku moga wniesc sprawe do sadu liczac na to

    Mam pytanie do grupy. Naszly mnie watpliwosci.
    Czy jesli napisze im ze sie przedawnilo to czy mozna to potraktowac jako
    uznanie roszczenia? Zarzut przedawnienia podnosi sie przeciez przed sadem
    a nie przed wierzycielem. Bo jesli tak to wtedy bieg przedawnienia sie
    przerywa
    i mozna bez problemu nawet po 20 latach kogos "scignac" ;-) (art.128 ust 1
    pkt1 KC)

    Slowo "uznanie" mozna zinterpretowac jako "ok wiem ze mam dlug, przepraszam
    zaplate pozniej" i "wiem ze mam dlug ale mozecie mi naskoczyc bo sie
    przedawnilo".

    Chodzi mi o to ze "uznanie" to znaczy swiadomosc tego ze ma sie dlug.
    Przedawniony
    czy nie. "Uznanie" nie oznacza tego ze przyznaje sie do dlugu i obiecuje ze
    go zaplace.

    Co o tym myslicie w kontekscie 123.1.2 KC?

  • 7. Data: 2003-10-11 22:09:12
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Przedawniony
    > czy nie. "Uznanie" nie oznacza tego ze przyznaje sie do dlugu i obiecuje
    ze
    > go zaplace.

    Oznacza przyznanie obowiazku zaplaty oznaczonego roszczenia. To ze
    posiadasz swiadomosc istninia przedawnionego zobowiazania, nie oznacza ze
    uznajesz je do zaplaty. Zobowiazanie nadal istnieje tyle ze przedawnione.

    Dan

  • 8. Data: 2003-10-12 09:09:21
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Oznacza przyznanie obowiazku zaplaty oznaczonego roszczenia. To ze
    > posiadasz swiadomosc istninia przedawnionego zobowiazania, nie oznacza ze
    > uznajesz je do zaplaty. Zobowiazanie nadal istnieje tyle ze przedawnione.

    Czyli "uznanie" wedlug ciebie oznacza "uznanie do zaplaty". A dopuszczasz
    mozliwosc wykladni tego slowa jako "uznanie istnienia zobowiazania",
    "swiadomosci istnienia zobowiazania"?

    Pytam tylko przez zwykla dociekliwosc. Byc moze nie mam racji, ale
    fajnie jest w koncu porozmawiac na tej grupie o czyms innym niz
    "jak nie zaplacic mandatu", "co zrobic z..." itd.

    Czlowiek uczy sie cale zycie..;-). Byc niektorym wyda sie ze zadaje
    banalne pytania rodem z I roku studiow ale czasami dobrze jest zapytac
    sie co o pewnych kwestiach sadza inni. Nawet jesli by to bylo najbardziej
    banalne pytanie.

    Wracajac do watku: Czy w tym wypadku bezpieczniej
    byloby po prostu odpisac ze to pomylka (jesli w ogole odpisywac)?
    Chodzi mi o to ze poinformowanie wierzyciela o tym ze roszczenie sie
    przedawnilo i tak nie odniesie zadnego skutku prawnego bowiem jest to taka
    instytucja prawna, ktora wykorzystuje sie juz w toczacym sie postepowaniu
    jako zarzut.

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2003-10-12 09:43:55
    Od: "Moskit" <m...@i...pl>

    > Odpisz im, że roszczenie się przedawniło. Tylko nie pisz, że stwierdzasz,
    > że jesteś winny.

    A moze mi ktos podac artykol i z jakiego kodeksu to przedawnienie wynika??

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc

    Pozdrawiam Maciek

  • 10. Data: 2003-10-12 10:21:56
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Wracajac do watku: Czy w tym wypadku bezpieczniej
    > byloby po prostu odpisac ze to pomylka (jesli w ogole odpisywac)?

    Jak masz ochote wnosic zarzuty od nakazu zaplaty, oplacic brakujace 3/4
    wpisu (miec w tym czasie byc moze postepowanie zabezpieczajace na jego
    podstawie), isc na rozprawe i podnosic zarzut to mozesz nic nie pisac.

    > Chodzi mi o to ze poinformowanie wierzyciela o tym ze roszczenie sie
    > przedawnilo i tak nie odniesie zadnego skutku prawnego

    Odniesie skutek faktyczny-wierzyciel uzyska swiadomosc, ze zarzut
    podniesiesz w sadzie wiec nie zdecyduje sie na pozew.

    bowiem jest to taka
    > instytucja prawna, ktora wykorzystuje sie juz w toczacym sie postepowaniu
    > jako zarzut.

    Wiem co to przedawnienie.

    Dan