  • 1. Data: 2003-10-11 08:24:29
    Temat: Możliwości wykorzystania rozkładów jazdy PKP, kom. miejskiej...
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie odnośnie wykorzystywania rozkładów jazdy PKP oraz
    przedsiębiorstw komunikacji miejskiej. Mianowicie chodzi o to czy moge na
    własnej stronie www, w wydawanej przezemnie gazecie zamieszczac rozklady
    jazdy pociągów, autobusów, tramwajów itd? Czy też wykorzystywanie takich
    informacji jest np. łamaniem prawa autorskiego? Chcąc korzystać z w/w
    informacji muszę uzyskać pozwolenie na ich wykorzytsanie czy też nie muszę
    się o nie starać, gdyż jak wiadomo rozkłądy są ogólnie dostępne (na dworcu
    PKP, na przystankach)? W każdym przypadku oczywiście podawałbym żródło
    wiadomości oraz ich "właściciela" (czyli np ZKM, PKM, PKP itd).
    Za każdą pomoc będę bardzo wdzieczny ;)

    --
    pzdr,
    michal

  • 2. Data: 2003-10-11 14:25:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003, Michał wrote:
    [...]
    >+ własnej stronie www, w wydawanej przezemnie gazecie zamieszczac rozklady
    >+ jazdy pociągów, autobusów, tramwajów itd? Czy też wykorzystywanie takich
    >+ informacji jest np. łamaniem prawa autorskiego?

    Są osobne przepisy do ochrony "nieautorskich" baz danych; opis
    masz przykładowo tu:
    http://www.nowemedia.home.pl/nuke/modules.php?name=C
    ontent&pa=showpage&pid=6
    Sądzę że zbiór rozkładów jazdy może pod coś takiego podlegać.

> [...]
    >+ się o nie starać, gdyż jak wiadomo rozkłądy są ogólnie dostępne (na dworcu

    Nie wiem jak *dokładnie* sprawa wygląda u nas (być może tak samo,
    mam nadzieję że ktoś skomentuje) ale w Niemczech była sprawa
    zasądzenia odszkodowania od firmy która wydała na CD-ROMach
    rozkłady (chyba Deutche Bahn). Firma się powołała, że "spisała
    rozkłady z miejsc ogólnodostępnych" (a nie zabrała "gotowej
    bazy").
    Niestety mieli pech - na ich CD-ROMie były dokładnie te same
    błędy, które były w programie rozprowadzanym odpłatnie przez
    przewoźnika. Coś 17 z tych błędów nie było na rozkładach
    "drukowanych"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-12 07:33:22
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    ontent&pa=showpage&pid=6
    > Sądzę że zbiór rozkładów jazdy może pod coś takiego podlegać.

    Dzięki za link. Zaraz zobacze co to jest.

> [...]
    > błędy, które były w programie rozprowadzanym odpłatnie przez
    > przewoźnika. Coś 17 z tych błędów nie było na rozkładach

    Czyli w zasadzie można rozumieć, że gdyby udowodnili ze rozklady spisali z
    przystankow (czyli nie zawieralaby _przynajmniej_ tych samych bledow co
    rozklad nieprzystankowy) zadnego odszkodowania płacić by nie musieli, tak?

    Ps. Dzięki tak wogóle za odpowiedź ;)

    pzdr,
    michal