  • Data: 2002-06-20 08:38:35
    Temat: Re: Problem z Sony Polska
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz) szukaj wiadomości tego autora

    >Moje pytanko dotyczy kwestii prawnej, zwiazanej z zakupami
    >w SonyPolska (SP). Teraz fragment emalii, ktora ja i wielu innych od nich
    otrzymalo:

    KODEKS CYWILNY

    Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu
    lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę,
    lecz za zaproszenie do rozpoczęcia rokowań.

    artykuł Rzeczposp. 1998/4/10
    Transakcje, które biegają po łączach.
    Prezentowanie towarów czy usług na stronach WWW należy kwalifikować raczej
    jako zaproszenie do składania ofert niż jako stanowcze oferty. Oznacza to
    traktowanie wspomnianych prezentacji zasadniczo w kategoriach ogłoszeń i
    reklam, o których mówi art. 71 k.c. Takie zaproszenie do składania ofert nie
    ma waloru czynności prawnej; jest raczej zawiadomieniem o gotowości do
    zawarcia oznaczonej umowy, nakierowanym na wywołanie u adresatów reakcji w
    postaci złożenia oferty.

    :: Sławomir Obrzezgiewicz - pozdrawiam ::
    :: http://www.kwpi.prv.pl
    :: mailto:e...@h...pl