  • Data: 2004-08-03 15:15:38
    Temat: Re: Problem - wypadek
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > koszty naprawy ja mam ponieść z własnej kieszeni.
    > Dlaczegooooo????

    Wypadki i kolizje w większośći przypadków są czynami nieumyślnymi.
    Tak też tio wygląda tu. Zdaje się że powodem uszkodzenia pojazdu
    była nieostrożna jazda.
    W tej sytuacji pracodawca może żądać od pracownika naprawienia
    wyrządzonej szkody w granicach jej rzeczywistej wartości ale max. do
    pułapu trzykrotności wynagrodzenia pracownika.
    Gdyby sprawstwo uszkodzenia było umyślne - pracownik odpowiadałby
    do pełnej wysokości szkody - bez ograniczenia do 3 pensji
    W pełnej wysokości - bez ograniczenia do 3 pensji - pracownik
    odpowiada też za szkodę w mieniu powierzonym (powierzenie musi
    nastapić w drodze pisemnej umowy)
    Reguluje to kodeks pracy w okolicach art. 115-116 (numerację art.
    strzelam z pamięci)

    -> http://usenet.pomocprawna.info