    From: "żart" <z...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem prawny szamba, a prawo administracyjne.
    Date: Tue, 30 Nov 2004 15:23:39 +0100

    > Niedawno dowiedziałem się, że jako właściciel i użytkownik starego budynku
    > na terenie miasta (znajdującego sie na dużej działce) wyposażonego w
    szambo
    > naruszam prawo.
    Do prawdopodobnie pobudowano zgodnie z planem zatwierdzonym przez gminę.

    > "Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i
    > porządku przez:
    > 1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów
    > komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie
    sanitarnym
    > i porządkowym oraz przyłączenie do istniejącej kanalizacji sanitarnej,
    były zmiany wię cteraz jest tak:

    Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i
    porządku przez:
    1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów
    komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym,
    porządkowym i technicznym,
    2) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w
    przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie
    nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy
    nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych,
    spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie
    nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli
    nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą
    wymagania określone w przepisach odrębnych,
    3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie
    z wymaganiami określonymi w uchwale rady gminy, o której mowa w art. 4, oraz
    pozbywanie się tych odpadów w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami
    odrębnymi; obowiązek ma odpowiednie zastosowanie także w przypadku
    gromadzenia nieczystości płynnych w zbiornikach bezodpływowych

    Może jest nieuzasadnione ekonomicznie